Firma "Kdou", reprezentantul unic în România al Pralibel, producătorul belgian al mărcii de praline Chateau Blanc, a definitivat contractul pentru extinderea francizei în Carrefour Feeria începînd cu luna aprilie 2006. În scurt timp, va urma lansarea unei noi francize în Constanţa, magazinul fiind amplasat în complexul Tomis.
Planurile "Kdou" pentru acest an constau în lansarea a şapte noi magazine, estimîndu-se o creştere a cifrei de afaceri de pes-te 300%. De asemenea, compania şi-a propus investiţii estimate la suma de 160.000 euro, mizînd pe obţinerea unei cifre de afaceri de 400.000 euro. Alte noutăţi pentru anul 2006 cuprind lărgirea ofertei actuale, praline preambalate precum şi alte produse.
Franciza Chateau Blanc a fost lansată în 2005 şi vizează activitatea de retail, prin comercializarea în magazine la standardele impuse de Kdou, a unor mărci de praline, biscuiţi de lux, specialităţi scoţiene şi alte delicatese de cea mai bună calitate. Francizatului i se garantează accesul la mărci internaţionale distribuite exclusiv în România, mărci apreciate de specialiştii în domeniu, precum şi de consumatori. De asemenea, francizatul beneficiază de susţinerea francizorului, care garantează siguranţa sistemului, standarde de calitate, promovare, precum de transferul de know-how.
În anul 2005, "Kdou" a lansat trei magazine Chateau Blanc din care două sînt francize-magazine localizate în City Mall Bucureşti şi Suceava - iar unul este magazin propriu. Primul magazin Chateau Blanc a fost inaugurat în luna mai 2005 şi oferă o gamă largă de produse, precum praline, figurine de ciocolată Chateau Blanc şi specialităţi scoţiene, biscuţi Walkers. De asemenea, acest magazin are în ofertă un brand de produse unice pe piaţa românească şi anume biscuiţii 100% organici Duchy Originals (ce conţin numai ingrediente naturale, provenind din culturi organice, fără substanţe artificiale).
În 2005, investiţiile totale au fost de 50.000 euro, iar vînzările s-au ridicat la valoarea de 450.000 euro.
• Capitalul destinat amenajării şi mobilării magazinului Chateau Blanc variază între 15.000 - 25.000 euro
Franciza Chateau Blanc prezintă o taxă de intrare în franciză de 10.000 euro, fără TVA, plătibilă la cinci de zile de la semnarea contractului. Capitalul destinat amenajării şi mobilării magazinului Chateau Blanc variază între 15.000 şi 25.000 euro, fără TVA, funcţie de locaţie. Francizatul beneficiază de avantajul unui teritoriu exclusiv de operare, stabilit în funcţie de bazinul de populaţie - 100.000 locuitori şi de cedarea unei margini - din preţul de raft al produselor. Francizorul pune la dispoziţia francizatului training-urilor intensive iniţiale cît şi asistenţa unui specialist de marketing CB, în momentul derulării programelor de promovare la nivel local pentru dobîndirea de abilităţi de vînzare şi pentru perfecţionarea celor manageriale. Partenerul francizat beneficiază de platformă comună de comunicaţii - software pus la dispoziţia francizatului de către francizor, pentru un flux bilateral eficient de informaţii - şi de cursuri/seminarii periodice regionale/locale, organizate de francizor.
Pralibel Belgia este o companie belgiană deţinătoare a mărcii de praline "Chateau Blanc" binecunoscută în peste 10 ţări, pe patru continente. Produce în proporţie de 85% pentru export. Din 2002 Pralibel a obţinut certificatul HACCP, garantată de compania Lloyd"s. Compania a înregistrat în ultimii ani o creştere a cifrei de afaceri anuale de 25% anual, cunoscînd un adevărat boom economic în ultimii 10 ani. Procentele de vînzări se impart pe zone geografice astfel: 55% în Franţa, 15% în Belgia, 15% în Anglia, 5% în Danemarca, 3% în SUA, 2% Germania şi 5% în alte ţări (Maroc, Canada, Japonia, Arabia-Saudită).