Comercianţii de haine, pantofi sau accesorii practică deja reduceri promoţionale de până la 70% în magazinele din Capitală, urmând ca între 15 ianuarie şi 15 aprilie să înceapă şi perioada soldurilor, când sunt scoase la vânzare cu reducere doar produsele ce respectă condiţiile impuse de lege.
Cele mai mari reduceri promoţionale se întâlnesc la haine şi încălţăminte, în special la brandurile recunoscute precum Castro (reduceri de 50% pentru toate produsele inclusiv accesorii), Kenvelo (reduceri de până la 60%), Lee Cooper (ofertă promoţională de tipul "un produs plus unul gratis").
"Am început reducerile de la începutul lunii ianuarie pentru diverse articole, cum ar fi bluze, genţi, unde preţul a fost redus de la 89 lei la 49 lei sau de la 129 lei la 79 lei, adică cu 70%. Reducerile vor continua în limita stocului disponibil, iar pe 15 ianuarie vom începe perioada soldurilor când vom avea reduse în special articolele de iarnă" au precizat reperezentanţii House of Art.
Reducerile promoţionale au început şi în magazinele de încălţăminte unde, în limita stocului disponibil, consumatorii pot achiziţiona produse cu preţuri mai mici de 30% ca de exemplu articolele de la Atena Boutique sau chiar cu 70% mai ieftine în cazul Dona & Dona.
După terminarea acestor reduceri promoţionale, retailerii se vor pregăti pentru perioada soldurilor care va începe oficial pe 15 ianuarie, comercianţii fiind la curent cu legislaţia în vigoare. Potrivit acesteia, soldarea presupune reduceri de preţuri doar pentru anumite categorii de produse cum ar fi cele care sunt pe stoc din sezonul trecut, care prezintă anumite defecte sau nu îndeplinesc diverse condiţii.
"Perioada oficială este 15 ianuarie - 15 aprilie însă, din experienţa noastră, produsele soldate se vând foarte repede. Majoritatea reducerilor vor viza categoria produselor textile. Reducerile vor fi de 50% şi preconizăm că numărul vizitatorilor va creşte cu circa 5%" au declarat reprezentanţii Carrefour.
Societăţile comerciale din Capitală care intenţionează vânzări de soldare (n.r. vânzare însoţită sau precedată de publicitate prin care mărfurile de pe stoc se vând la preţ redus) trebuie să notifice primăriile de sector cu 15 zile înainte de începerea perioadei de soldare.
Notificarea trebuie să cuprindă procentul de reducere a preţului şi perioada pe care se intenţionează vânzarea de soldare. În urma acestei notificări, primăriile eliberează o adeverinţă pe care firmele trebuie să o prezinte în cazul unui control. Conform ordonanţei 99/2000, firmele pot face de două ori pe an, timp de 45 de zile vânzări de soldare doar la produsele nealimentare şi numai în perioadele 15 ianuarie-15 aprilie şi 1 august-30 septembrie. Societăţile comerciale care nu respectă această perioadă riscă amenzi cuprinse între 500 şi 3.000 de lei.