FINANCIAL TIMES
• Membrii OPEC se grăbesc să majoreze producţia
Membrii influenţi ai OPEC (Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol) se alătură Arabiei Saudite în ideea majorării producţiei, în vederea limitării creşterii cotaţiilor de pe piaţa de profil. Este vorba despre Kuweit, Emiratele Arabe Unite şi Nigeria.
...........
• Bulgari, noua bijuterie pe coroana LVMH
Compania franceză LVMH şi-a adăugat producătorul italian de bijuterii Bulgari colecţiei proprii de mărci de lux.
............
• WALL STREET JOURNAL
• Gigant PC, creat printr-o fuziune
Compania americană Western Digital Corp. cumpără divizia de drivere a Hitachi Ltd. din Japonia, plătind în schimb circa 4,3 miliarde dolari în numerar şi acţiuni. Afacerea va crea un producător dominant de drivere pentru computere.
..........
• Google cumpără un website video
Compania americană Google Inc., care deţine site-ul YouTube, anunţă preluarea website-ului video Next New Networks Inc., ca parte a eforturilor sale de a dezvolta noi produse. Termenii financiari ai tranzacţiei nu au fost dezvăluiţi.
..........
• BP îşi păstrează activele din Algeria
Compania petrolieră britanică BP PLC nu-şi mai vinde activele din Algeria. Decizia în acest sens contrastează cu hotărârea companiei de a suspenda unele operaţiuni, respectiv de a repatria angajaţii din ţara vecină, Libia.
........
• NEW YORK TIMES
• Vânzările globale de maşini hibrid Toyota au depăşit 3 milioane
Toyota Motor Corp. a vândut, la nivel mondial, peste 3 milioane de vehicule hibrid, în baza cererii modelului Prius. Cea mai mare companie auto din lume a vândut peste 3,03 milioane de maşini hibrid din 1997, când a lansat primul model Prius, în Japonia.
..........
• Sharp vrea să-şi majoreze cu 10% vânzările de televizoare
Compania niponă Sharp Corp. aşteaptă să-şi depăşească ţinta de vânzări de televizoare LCD - 15 milioane de unităţi -, în anul fiscal ce se încheie luna aceasta şi intenţionează să-şi majoreze cu 10% vânzările de profil în anul următor.