FINANCIAL TIMES
• Companiile auto din SUA îşi accelerează producţia
Companiile auto americane îşi accelerează producţia în această vară, ca să acopere cererea peste aşteptări.
Ford a informat că va reduce la numai o săptămână perioada din iulie în care societatea este închisă - de obicei două săptămâni. Decizia priveşte şase uzine de asamblare şi alte şapte fabrici.
Anunţul Ford vine după ce, săptămâna trecută, Chrysler a informat că va menţine deschise pe perioada verii patru uzine în America de Nord, adăugând totodată un al treilea schimb la o uzină din Detroit.
• Toyota anticipează dublarea profitului său anul acesta
Compania auto niponă Toyota aşteaptă ca profitul său net să crească de mai bine de două ori în acest an fiscal, la 760 miliarde yeni (9,5 miliarde dolari), ca urmare a redresării după catastrofele naturale care au afectat-o în 2011.
• Lucrătorii germani luptă pentru fabrica GM Astra
Angajaţii germani ai fabricii Opel aparţinând companiei americane General Motors îndeamnă managementul acesteia să renunţe la planul de a muta producţia unui model de bază, Astra, la uzinele din Marea Britanie şi Polonia.
WALL STREET JOURNAL
• Vânzările McDonald's sunt dezamăgitoare
Vânzările globale ale lanţului american de restaurante fast-food McDonald's Corp. au sporit cu 3,3% în aprilie, din cauza provocărilor din mediului economic, potrivit anunţului făcut ieri de societate. Compania anticipa anterior că aceste vânzări au sporit cu aproape 4%.
• Disney şi-a majorat câştigurile
Compania americană Walt Disney Co. a raportat creşterea cu 21% a profitului său în cel de-al doilea trimestru fiscal, pe fondul performanţelor parcurilor tematice şi ale canalelor de televiziune prin cablu pe care le deţine.
Profitul net al companiei a ajuns la 1,14 miliarde dolari în primele trei luni din 2012, de la 942 milioane de dolari în intervalul similar din 2011.
• Munich Re a revenit la profit
Compania germană de reasigurări Munich Re AG a revenit la profit în trimestrul întâi din acest an, în baza costurilor reduse cu despăgubirile pentru dezastrele naturale. Câştigul net al Munich Re a fost de 780 milioane de euro, după o pierdere de 947 milioane de euro în primul trimestru din 2011.
NEW YORK TIMES
• Allianz are beneficii în creştere
Allianz, cea mai mare companie de asigurări din Europa, a raportat un profit net de peste 1,4 miliarde euro pentru primul trimestru din 2012, mai mare cu 60% faţă de anul anterior, conform cifrelor preliminare anunţate de societatea germană.
• Scad pierderile EasyJet
Pierderile consemnate de compania aeriană low-cost EasyJet, a doua din Europa, au scăzut în primul semestru din anul fiscal curent, ca urmare a reducerii costurilor şi a întreruperilor minime de trafic din cauza vremii.
Pierderea brută a fost de 112 milioane de lire în cele şase luni încheiate în martie, cu 27% mai mici decât în perioada similară a exerciţiului fiscal precedent.