FINANCIAL TIMES
• McDonald's are probleme în atragerea clienţilor din SUA
Vânzările şi profitul McDonald's au scăzut în trimestrul al doilea, ceea ce arată că cel mai mare lanţ fast food din lume are probleme în recâştigarea interesului consumatorilor pentru burgerii săi, în special pe plan intern.
• Bruxelles-ul acţionează în instanţă Sky UK şi şase studiouri din SUA
Bruxelles-ul a acuzat Sky UK şi alte şase studiouri de top din Hollywood de încălcarea legii antitrust, într-un caz de referinţă care ar putea deschide pieţele naţionale de televiziune plătită şi le-ar permite clienţilor europeni să cumpere conţinut indiferent de ţara în care trăiesc.
• Amazon depăşeşte Walmart în privinţa capitalizării bursiere
Amazon a depăşit ieri Walmart, devendind cel mai mare retailer din SUA după capitalizarea de piaţă, după ce a raportat un profit trimestrial peste aşteptări şi vânzări care au bătut estimările de pe Wall Street. Retailer-ul online a avut o valoare de piaţă de 267 miliarde dolari, după ce acţiunile sale au urcat cu 19%.
WALL STREET JOURNAL
• SEC anchetează Diageo
Securities & Exchange Commission (SEC) investighează dacă Diageo PLC a livrat stocuri în exces către distribuitori, în cadrul unui efort menit să alimenteze rezultatele producătorului de spirtoase, spun surse apropiate anchetei.
• Profitul Danone, afectat de costurile din China
Danone SA anunţă că profitul său din primul trimestru a fost afectat de taxele aferente operaţiunilor sale din China, unde a renunţat la eforturle de redresare a brandului alimentar Dumex, pentru copii. Profitul net al companiei franceze a scăzut la 416 milioane de euro, de la 608 milioane de euro în anul anterior.
• Air France-KLM are pierderi în creştere
Grupul aerian franco-olandez Air France-KLM anunţă că va accelera planul de reducere a costurilor ca să realizeze economii de 1,8 miliarde de euro în următorii doi ani, în condiţiile în care se confruntă cu concurenţa rivalilor, cu euro slab şi declinul cererii pe pieţele emergente.
În trimestrul al doilea, pierderile companiei au ajuns la 79 de milioane de euro, de la 11 milioane în anul anterior.
REUTERS
• Vânzările Puma, susţinute de cheltuielile cu marketing-ul
Producătorul german de echipament sportiv Puma a raportat vânzări peste aşteptări pentru trimestrul al doilea, în condiţiile în care investiţiile în noi produse şi în marketing au început să dea roade. Puma şi-a majorat vânzările cu 7,6%, la 772,7 milioane de euro.
• Anglo American menţine dividendul
Compania minieră globală Anglo American anunţă că menţine dividendul interimar, după ce a raportat declinul profitului său semestrial, afectată de declinul preţurilor metalelor. Dividendul interimar este de 0,32 dolari, la fel ca anul trecut.