Rompetrol Rafinare (RRC) a înregistrat, în primele nouă luni, o piedere de 41,7 milioane de dolari, în scădere cu 51,5% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul unei cifre de afaceri de 4,33 miliarde dolari, în creştere cu 27%, potrivit raportului transmis Bursei de Valori Bucureşti.
În trimestrul al treilea, compania a realizat afaceri de 1,55 miliarde dolari şi un rezultat net pozitiv de 5,2 milioane dolari, pe fondul majorării cantităţilor de materie primă procesate (+12%), optimizarea canalelor de distribuţie a carburanţilor în România şi reducerea costurilor operaţionale, se arată în raportul citat.
În perioada ianuarie -septembrie, nivelul materiilor prime prelucrate a fost de 3,7 milioane tone, mai mare cu 32% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Reprezentanţii Rompetrol Rafinare precizează că exporturile au atins un nivel de 1,6 miliarde dolari, în primele nouă luni, fiind în creştere cu aproximativ 50% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut: "Valoarea totală a exporturilor realizate de companie în 2013 către subsidiarele KMG International din Moldova, Georgia, Bulgaria, Ucraina, cât şi către alţi parteneri tradiţionali din regiunea Mării Negre a fost de 1,7 miliarde dolari, pentru acest an fiind preconizată o creştere cu aproximativ 30%".
Segmentul de rafinare şi petrochimie a Rompetrol Rafinare a înregistrat în perioada iulie -septembrie a anului 2014 o cifră de afaceri de 1,41 miliarde dolari, nivel similar cu cel obţinut în aceeaşi perioadă a anului 2013 şi un rezultat operaţional (EBITDA) de 14,5 milioane dolari, în creştere faţă de trimestrul III 2013 (6,5 milioane dolari). În primele 9 luni din 2014, cifra de afaceri a segmentului s-a majorat cu 29%, până la o valoare de 3,97 miliarde dolari, iar EBITDA s-a îmbunătăţit, de la un rezultat negativ de 18,5 milioane dolari la unul pozitiv de 7,5 milioane dolari.
Cifra de afaceri consemnată de segmentul de distribuţie în primele nouă luni ale acestui an a fost de 2,45 miliarde dolari, în creştere cu 16% faţă pe perioada similară din 2013, raportată la un rezultat operaţional de 53,6 milioane dolari (+63%).
Segmentul de distribuţie cuprinde rezultatele subsidiarelor Rom Oil, Rompetrol Downstream, Rompetrol Quality Control, Rompetrol Logistics şi Rompetrol Gas.
Până la finele lunii septembrie 2014, compania Rompetrol Downstream, divizia de retail a KMG International în România, a modernizat un număr de 66 de staţii poziţionate pe rute importante, precum şi cele care oferă proximitate maximă clienţilor, urmând ca până la finele anului să ajungă la 90 de unităţi (valoarea estimată a investiţiei - peste 18 milioane dolari), reiese din comunicatul companiei.
În primele nouă luni ale anului, vânzările totale de carburanţi în România au atins un nivel de 1,43 milioane tone (benzină, motorină, GPL), în creştere cu circa 8% faţă de indicatorul consemnat în perioada similară din 2013 (1,32 milioane tone). Pe fondul reducerii consumului la nivelul întregii pieţe de profil în trimestrul III, compania a înregistrat în T3 o scădere per ansamblu a volumelor de carburanţi comercializaţi (retail, en-gros, GPL) cu aproximativ 6% faţă de perioada similară din 2013, potrivit raportului, care adaugă: "Cumulat pentru primele 9 luni ale anului, cursul de schimb a fost cu 2% mai mic decât anul trecut, cotaţiile exprimate în USD au scăzut cu 2,1% la benzină şi 2,5% la motorină, efectul coroborat al celor doi factori fiind scăderea efectivă în lei a cotaţiilor cu 4,1% pentru benzină şi 4,5% pentru motorină faţă de aceeaşi perioadă din 2013. Impactul şi cuantumul accizelor în carburanţi a eliminat aceste efecte şi a determinat ca preţurile medii la benzină şi motorină să fie cu 4,7% şi 4,1% mai mari decât cele din 2013.