Venitul operaţional net al centrului comercial AFI Palace Cotroceni din Capitală a fost în primul trimestru din 2014 de 7,3 milioane euro, în creştere cu 6,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, potrivit unui comunicat transmis de companie redacţiei.
Pe baza rezultatelor din T1 2014, venitul operaţional net este estimat că va depăşi 29 milioane euro în 2014.
Centrul comercial a înregistrat o creştere a numărului de vizitatori până la o medie de 55.000 vizitatori pe zi. Gradul de ocupare a crescut la peste 98%.
Valoarea AFI Palace Cotroceni se ridică la 375 milioane euro la data de 30.09.2013.
Valoarea AFI Palace Ploieşti a crescut în ultimele luni cu 6,2 milioane de euro, până la 64,2 milioane de euro. Numărul de vizitatori ai mallului este de 15.000 vizitatori pe zi. Gradul de ocupare a crescut în luna aprilie la 99%. AFI Palace Ploieşti a inaugurat recent Cinema City şi complexul de divertisment şi petrecere a timpului liber, care sporeşte activităţile de acest tip oferite de AFI Palace Ploieşti, potrivit comunicării.
Pe segmentul de birouri, AFI Europe România a inaugurat oficial, în data de 15 aprilie, AFI Park 2, ale cărei spaţii de birouri sunt 100% închiriate. Prima clădire de birouri, AFI Park 1, cu o suprafaţă închiriabilă de 12.250 metri pătraţi, este 100% închiriată, în timp ce AFI Park 3, care va fi livrată în decembrie 2014, este deja pre-închiriată în proporţie de 40% companiei de IT Endava România, deţinute de investitori britanici.
David Hay, director AFI Europe România a declarat: "AFI Europe România continuă să îşi îmbunătăţească rezultatele financiare. După inaugurarea AFI Palace Ploieşti şi AFI Park 2, portofoliul de active generatoare de venituri al AFI Europe România a crescut semnificativ, la peste 135.000 de metri pătraţi suprafaţă închiriabilă (GLA), cu o rată medie de ocupare în toate activele de 97% şi un NOI (venit operaţional net - n.r.) în 2013 de peste 31 milioane de euro. Plănuim să continuăm acest stadiu actual de dezvoltări cu noi clădiri de birouri şi centre comerciale".
AFI Europe îşi continuă strategia de menţinere a unui flux de numerar puternic şi se concentrează momentan pe dezvoltarea de proiecte de retail adiţionale - un mall situat în Bucureştii Noi, "AFI Palace Bucureştii Noi", un parc de retail în Arad, "AFI Palace Arad" şi un nou proiect de birouri, "AFI Business Park", localizat în Bucureşti, pe Bulevardul Progresului.
AFI Properties, compania-mamă a AFI Europe, a publicat astăzi rapoartele sale financiare pentru trimestrul întâi, înregistrând venituri totale de 48 milioane euro. AFI Properties a anunţat, de asemenea, o creştere de 8% a venitului operaţional net comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut, la 19 milioane euro.
"România este cea mai atractivă piaţă unde AFI Properties, prin subsidiara sa pe care o deţine integral, AFI Europe, îşi concentrează în prezent activitatea de dezvoltare", se mai arată în comunicat.
Pe lângă România, AFI Europe mai operează în 7 ţări din Europa Centrală şi de Est, incluzând Cehia, Serbia, Germania şi Polonia.
Suprafaţa totală închiriabilă a activelor calculată proporţional cu deţinerile AFI Properties a crescut la 544.000 metri pătraţi. Capitalul companiei a totalizat 567 milioane euro la 31 martie 2014.
AFI Properties este membră a AFI Group, un conglomerat internaţional de holdinguri şi investiţii cu subsidiare care activează în domeniul imobiliar, construcţii, infrastructură, industrie şi hoteluri
Compania este activă în dezvoltarea şi administrarea de proprietăţi din 1971. AFI Properties a fost listată pe bursa din Tel-Aviv în 2004. Compania este activă în Europa din 1997, prin subsidiara sa AFI Europe, în special în pieţele Europei Centrale şi de Est. AFI Properties este notată BBB+ pozitiv de S&P şi A3 stabil de Midroog (subsidiară a Moody's).
AFI Europe, subsidiară a AFI Properties, este o companioe de dezvoltare, management şi investiţii în domeniul imobiliar, ce operează în Europa Centrală şi de Est din 1997 şi care se concentrează pe dezvoltarea de proiecte de comerciale, rezidenţiale şi cu utilizare mixtă.
Portofoliul diversificat al AFI Europe include centre comerciale şi proprietăţi de retail, parcuri de business şi dezvoltări rezidenţiale de mare amploare şi cu utilizare mixtă. AFI Europe operează în România, Cehia, Polonia, Germania, Bulgaria, Serbia, Ungaria şi Letonia.
AFI Europe operează în România din 2005. Compania a dezvoltat şi gestionează AFI Palace Cotroceni. Proiectul se întinde pe o suprafaţă închiriabilă de peste 80.000 mp şi oferă vizitatorilor o zonă de divertisment şi peste 300 de magazine ale brandurilor locale şi internaţionale, vizitate de 55.000 de clienţi pe zi.
La data de 3 octombrie 2013, AFI Europe a inaugurat AFI Palace Ploieşti, în urma unei investiţii de peste 50 de milioane de euro. Centrul comercial oferă o suprafaţă închirabilă de 33.000 de metri pătraţi, disponibilă pe două etaje ce cuprind peste 100 de branduri naţionale şi internaţionale, alături de peste 7.000 de metri pătraţi de divertisment.
AFI Europe România dezvoltă în prezent AFI Park, parc de afaceri de clasa A în Bucureşti. Parcul oferă spre închiriere peste 65.000 mp de spaţii de birouri, vizate în prezent de companii multinaţionale de IT&C. La data de 15 aprilie 2014, AFI Europe România a inaugurat AFI Park 2, cu o suprafaţă închiriabilă de 12.200 mp.
AFI Europe va dezvolta în viitorul apropiat două noi proiecte de retail, AFI Palace Arad, un parc de retail de 30.000 mp suprafaţă închiriabilă, ce va fi construit în centrul oraşului Arad pe un spaţiu de 80.000 mp şi AFI Palace B. Un centru comercial de 36.000 mp suprafaţă închiriabilă ce va fi dezvoltat în Bucureştii Noi din sectorul 1 al capitalei.
Pe segmentul clădirilor de birouri, AFI va dezvolta AFI Business Park, un parc business clasa A cuprinzând 50.000 mp suprafaţă închiriabilă, amplasat în imediata apropiere a hotelului J.W. Marriott şi a Parlamentului din sectorul 5 al capitalei. Parcul de afaceri va consta în 2 clădiri de birouri de înălţime redusă şi un turn de birouri, cu multe spaţii verzi, un spaţiu modern, high tech, într-un centru urban cu o piaţetă centrală şi grădini, se mai arată în comunicare.