România a pierdut anul trecut 151 milioane dolari din cauza pirateriei software, în creştere cu 32% faţă de 2006, când pierderile s-au cifrat la 114 milioane dolari, a declarat, ieri, Magda Popescu, reprezentantul organizaţiei Business Software Alliance (BSA) în România, într-o conferinţă de presă. "Creşterea pierderilor din cauza pirateriei software, în 2007, a apărut în primul rând din diferenţa de curs valutar, dar şi datorită creşterii pieţei, cu toate că rata pirateriei a scăzut cu un procent în 2007, până la 68%", a spus Popescu, citată de Rompres. Studiile de specialitate arată că o treime din software-ul vândut la nivel global este piratat. În domeniul muzical, numai în România, rata pirateriei este de 99%.
Microsoft România, alături de mai multe organizaţii non-guvernamentale, au lansat o campanie anti-piraterie - FalsSoft - pentru conştientizarea importanţei respectării proprietăţii intelectuale. Campania a demarat deja în Bucureşti şi Cluj, dar şi pe Internet.