• Vânzările consolidate: un plus de 22,3%, până la 877,5 milioane euro
În perioada ianuarie - martie 2007, vânzările Praktiker consolidate au crescut cu 22,3%, până la 877,5 milioane de euro (faţă de trimestrul I 2006, când rezultatul a fost de 717,7 milioane euro). O contribuţie de aproximativ trei sferturi din această valoare este atribuită integrării Max Bahr în activitatea grupului.
"Ne-am păstrat în liniile bugetului planificat, iar noua componentă a grupului nostru, Max Bahr, are o dezvoltare peste aşteptări", a declarat Wolfgang Werner, CEO Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG. În plus, activitatea desfăşurată în afara graniţelor Germaniei a adus în continuare un suport considerabil pentru creşterea cifrei de afaceri şi a indicatorului EBITA.
Compania Max Bahr a devenit efectiv parte a grupului pe 1 februarie 2007. Numai în decurs de două luni (februarie şi martie), Max Bahr a contribuit cu 119,7 milioane de euro la totalul vânzărilor. Excluzând acest plus adus de noul membru, cifra de afaceri a grupului Praktiker a crescut cu 5,6%, până la 757,8 milioane euro.
Impuls fără precedent pentru activitatea internaţională
Activitatea Praktiker pe pieţele din Europa Centrală şi de Est a crescut într-o proporţie pe care grupul nu a mai înregistrat-o de mult timp. Vânzările în reţeaua internaţională au fost de 206,5 milioane de euro, cu 31% mai mari decât în trimestrul I 2006 (157,6 milioane euro). Evaluată chiar în raport cu suprafaţa de vânzare utilizată, creşterea s-a situat la 19,3%, fiind mai mare decât toate raportările trimestriale de până acum ale grupului. Principalele motoare ale creşterii au rămas în continuare România şi Bulgaria.
Ponderea cifrei de afaceri pe care segmentul internaţional al grupului o deţine în rezultatul total al grupului a continuat să crească. Această evoluţie a apărut chiar şi în condiţiile în care achiziţia Max Bahr a dus la creşterea activităţii Praktiker pe piaţa din Germania. În primul trimestru, vânzările în reţeaua internaţională au contribuit cu 23,5% la suma totală raportată de grup, faţă de 22%, anul trecut.
Fondat în 1978, grupul german deţine peste 400 de magazine în 8 ţări din Europa - Germania, România, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia şi Luxemburg. Grupul Praktiker se află în prezent pe locul patru în topul companiilor specializate de pe piaţa europeană. Numărul angajaţilor Praktiker depăşeşte 26.000, din care peste 8.000 lucrează în companiile înfiinţate în afara Germaniei.