Compania Rompetrol Logistics, membră a Grupului Rompetrol România, a devenit prima firmă din România care a preluat mai multe tronsoane de cale ferată de la SNCFR, în administrare şi operare privată. Conform protocolului ratificat ieri la sediul Regionalei CF Constanţa, Societatea Rompetrol Logistics a primit în administrare şi operare directă, pe o perioadă de 5 ani, toate activele de infrastructură feroviară aferente tronsoanelor de cale ferată Dorobanţu-Năvodari- Capul Midia, Dorobanţu - Romcim Medgidia şi Capul Midia-Sitorman, căi de rulare intens utilizate se societăţile grupului Rompetrol pentru aprovizionarea cu materie primă sau livrări de produse finite.
Prezent la festivitatea organizată cu prilejul semnării documentelor de predare şi recepţie a tronsoanelor de cale ferată, directorul Sucursalei Constanţa de Căi Ferate, Viorel Căpriţă, a declarat, citat de Rompres, că, potrivit contractului semnat pe 15 iulie între SNCFR şi Rompetrol Logistic., firma privată va controla şi gestiona principala arteră feroviară ce leagă Rafinăria Petromidia de restul ţării, lungimea căii de rulaj fiind de 49 de kilometri.
La rîndul său, directorul general al Rompetrol Logistics Tudorel Dumitraşcu a subliniat faptul că, în baza contractului de închiriere intrat în vigoare, firma pe care o reprezintă va începe chiar din prima zi lucrările de reabilitare a căii ferate Capul Midia-Năvodari-Dorobanţu, în scopul menţinerii unei siguranţe maxime în operarea şi mărirea vitezei de transport de la 10 km/h la 30 km/h.
"În anul 2005, în urma lucrărilor de consolidare la terasament, înlocuire căi de rulare şi modernizare a semnalizărilor, comenzilor şi gărilor, viteza de transport urmează să crească la 50 km/h, valoarea investiţiilor pentru prima etapă fiind estimate la 3 milioane de euro, cele trei tronsoane de cale ferată neinteroperabilă rămînînd în continuare la dispoziţia tuturor operatorilor autorizaţi din România, fără nici un fel de restricţii ", a precizat Tudorel Dumitraşcu.