Vânzări cu 11% mai mici, în ultimele şase luni
Volumul vânzărilor de bere înregis-trat de "SABMiller" în România, în perioada aprilie-septembrie, a scăzut cu 11% faţă de nivelul din acelaşi interval al anului trecut, impactul condiţiilor economice dificile fiind accentuat în vară de măsurile de austeritate şi de creşterea TVA, potrivit unui raport al grupului, preluat de Mediafax.
În Europa, volumul a scăzut cu 5% în aceeaşi perioadă, după un prim trimestru dificil urmat de o vară caldă, care a sprijinit afacerile. "SABMiller" notează că producătorii de bere au continuat să fie afectaţi pe pieţele europene de situaţia economică slabă.
Totuşi, la nivel mondial, volumul de bere vândut de grup în prima jumătate a anului fiscal 2010-2011 a urcat cu 1%, datorită pieţelor emergente din Africa şi Asia, rezultatul depăşind estimările.
Astfel, creşterile de pe pieţele emergente au compensat scăderile înregistrate în Europa şi America de Nord.
"SABMiller" subliniază că volumul mai ridicat al vânzărilor, creşterile de preţuri, reducerea costurilor cu materiile prime şi consolidarea mai multor monede importante în raporat cu dolarul a sprijinit performanţele financiare în perioada analizată.
Rezultatele financiare detaliate vor fi prezentate de grup în luna noiembrie. "SABMiller" a vândut, în anul fiscal 2009-2010, încheiat în martie, 5,1 milioane de hectolitri de bere în România, în scădere cu 10% faţă de anul financiar anterior.
Grupul este prezent pe piaţa ro-mânească prin intermediul companiei "Ursus Breweries", care deţine patru unităţi de producere a berii la Timişoara, Cluj-Napoca, Buzău şi Braşov. Totodată, grupul a achiziţionat, în ianuarie 2009, prin "Ursus Breweries", producătorul "Bere Azuga".