Afacerile grupului Saint-Gobain în România au înregistrat o creştere de 16,87% faţă de anul precedent. Cifra de afaceri consolidată a celor nouă companii membre ale grupului a atins 214 milioane de euro, cu peste 30 de milioane de euro mai mult faţă de cele 183,1 milioane de euro realizate în 2007. Anul trecut, toate companiile Saint-Gobain din România au obţinut cifre de afaceri mai mari decât în 2007. Olivier Lluansi, Director General Saint-Gobain pentru Europa de Sud-Est, a declarat: "Creşterea procentuală din 2008 poate părea modestă faţă de cea din 2007, care depăşise cu mult 100%. Trebuie însă remarcat că 2007 a fost pe de o parte anul în care au început activitatea atât fabrica de sticlă de la Călăraşi, cât şi noua linie de producţie de vată minerală de la fabrica din Ploieşti a Saint-Gobain Isover, iar pe de altă parte a fost şi anul în care noi companii - şi mă refer în primul rând la Rigips Romania - au fost integrate în grupul Saint-Gobain".
Chiar şi în condiţiile creşterii explozive a cererii pe piaţa românească în prima jumătate a anului trecut, Saint-Gobain România a rămas şi în 2008 un exportator redutabil, companiile grupului realizând anul trecut exporturi de peste 56,2 milioane de euro. Principalele pieţe de export au fost cele din Balcani şi bazinul Mării Negre, dar şi din regiuni mai îndepărtate, ţări din Orientul Mijlociu, ca Iordania, Egipt, Liban, Bahrein - precum şi Polonia şi chiar Franţa. Valoric, diversele sortimente de sticlă produse la Călăraşi au avut în 2008 ponderea cea mai importantă în structura exporturilor Saint-Gobain România.
În 2008 grupul Saint-Gobain România şi-a continuat investiţiile. Au fost investiţi încă 26,6 milioane de euro, ducând astfel totalul investiţiilor grupului în România la peste 231 de milioane de euro. Principalul obiectiv investiţional din 2008 a fost aşa-numitul "coater", o instalaţie de mari proporţii şi de o mare complexitate tehnică, pusă în funcţiune la fabrica de sticlă de la Călăraşi şi destinată producerii unor sortimente de sticle cu proprietăţi speciale, de tipul sticlelor cu joasă emisivitate sau cu control solar destinate reducerii consumurilor energetice.
"În acest an ne vom concentra pe consolidarea poziţiilor noastre de lideri şi pe eficientizarea afacerilor noastre în toate segmentele în care operăm. În măsura în care piaţa va avea o evoluţie peste aşteptări, programul nostru investiţional va fi reluat", a mai spus reprezentantul grupului.
Olivier Lluansi a declarat: "Am fost şi noi, desigur, afectaţi întrucâtva de criză, însă impactul nu este catastrofal. Ultimul trimestru al anului 2008 a fost într-adevăr mai slab, sub nivelul prognozat, însă avem deja semnale că piaţa începe să-şi revină pe măsură ce oamenii realizează că această criză nu e sfârşitul lumii. În plus, criza îi face pe oameni mai atenţi la reducerea consumurilor energetice, normele europene încep şi ele să-şi spună cuvântul, iar produsele noastre de bază sunt perfect adecvate acestui scop. Este prea devreme pentru predicţii categorice". La nivel de grup, în România Saint-Gobain are circa 1100 de angajaţi
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.05.2009, 03:47)
de ce dati oameni