Grupul francez PSA, care deţine mărcile Peugeot, Citroen şi DS, s-a declarat, ieri, pregătit pentru provocări precum cumpărarea diviziei europene a companiei auto americane "General Motors" Co. ("Opel"), pe fondul creşterii profitabilităţii şi a lichidităţilor sale.
În 2016, la trei ani după ce a fost salvat de la faliment de statul francez şi de producătorul auto chinez "Dongfeng Motor" Co., grupul PSA a generat lichidităţi de 2,7 miliarde de euro (2,85 miliarde de dolari), iar poziţia sa financiară netă pe segmentul auto a crescut cu 49%, la 6,81 miliarde de euro.
Directorul financiar al grupului, Jean-Baptiste de Chatillon, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă: "Cu aceste resurse, suntem gata să profităm de oportunităţi. PSA poate folosi acum o parte din lichidităţile acumulate după redresare pentru investiţii profitabile, respectiv să-şi investească banii în interesul acţionarilor".
Profitul operaţional recurent al companiei a sporit cu 18% anul trecut, la 3,24 miliarde de euro, de la 2,73 miliarde de euro în 2015, ca urmare a reducerii costurilor, în timp ce profitul net a înregistrat un avans de 92%, la 1,73 miliarde de euro.
Veniturile companiei franceze au scăzut cu 1,1% în 2016, la 54 de miliarde de euro.
PSA a propus un dividend de 0,48 euro/titlu pentru anul trecut, acesta fiind primul dividend din ultimii şase ani. Compania se aşteaptă ca în acest an să se stabilizeze cererea pe pieţele auto din Europa, America Latină şi Rusia. În China, cea mai mare piaţă auto din lume, compania preconizează o creştere de 5%.
Statul francez deţine o participaţie de 14% la "Peugeot" şi are două locuri în Consiliul de Administraţie, în urma acordării unui pachet de asistenţă financiară de trei miliarde de euro. De asemenea, grupul chinez "Dongfeng" deţine 14% din acţiunile PSA.
Luna aceasta, PSA a anunţat că analizează posibilitatea preluării "Opel", divizie care înregistrează pierderi de câţiva ani (peste 20 de miliarde de dolari din 1999).
Combinarea grupului PSA cu "Opel" şi brandul său britanic, Vauxhall, ar crea al doilea mare producător auto din Europa, după grupul german "Volkswagen" AG.