"Societe Generale" SA, a doua mare bancă franceză, a raportat o creştere surprinzătoare a profitului în primul trimestru din 2016, datorită rezultatelor diviziei de consumer banking, şi a anunţat extinderea planului de reducere a costurilor diviziei de investiţii, potrivit Bloomberg.
În primele trei luni din acest an, profitul net al băncii a sporit cu 6,5%, la 924 de milioane de euro (1,06 miliarde de dolari), de la 868 de milioane de euro în perioada similară din 2015. Analiştii aşteptau 765 de milioane de euro.
Vânzările băncii au scăzut cu 3,3%, la 6,2 miliarde de euro.
"În mediul economic mult mai dificil înregistrat la acest început de an, am generat rezultate solide", a afirmat directorul general al băncii, Frederic Oudea.
Divizia de consumer banking şi-a majorat profitul cu 18%, în condiţiile în care banca a pus deoparte mai puţini bani pentru creditele neperformante. Totodată, câştigurile diviziei internaţionale de retail şi servicii financiare s-au dublat. Aceste evoluţii au compensat scăderea cu 15% a profitului diviziei de global banking şi investor solutions.
În Rusia, una dintre pieţele majore ale "Societe Generale", banca a avut pierderi de 18 milioane de euro în trimestrul întâi, faţă de 89 de milioane de euro în anul anterior.