Lanţul american de cafenele "Starbucks" Corp. se va lansa pe piaţa din Italia anul viitor, când va deschide o unitate Roastery în Milano.
"Starbucks", care plănuia să intre pe piaţa din Italia în acest an, a informat că noua cafenea va fi amenejată pe un spaţiu de 2.370 metri pătraţi dintr-o clădire istorică din centrul oraşului Milano, unde a avut birouri Poşta italiană.
Unitatea din Piaţa Cordusio va oferi, pe lângă cafea şi băuturi alcoolice, produse ale brutarului italian Rocco Princi, furnizor exclusiv pentru toate unităţile Roastery din lume.
Directorul executiv al companiei, Howard Schultz, a declarat, citat de postul TV Bloomberg: "Piaţa din Italia nu este, din punct de vedere strategic, cea mai mare din lume, însă este cea mai importantă, pentru mine personal şi pentru companie. De ce? Pentru că italienii au stăpânit cultura cafelei cu mult înainte de Starbucks".
După ce va fi deschisă unitatea din Milano, dezvoltatorul local "Percassi" - partenerul "Starbucks" în afacerea din Italia, care va deţine şi va opera cafenelele - va mai inaugura câteva unităţi în oraş, pe parcursul anului 2018. Compania are în plan să se extindă şi în alte oraşe din Italia.
Conform afirmaţiilor lui Schultz, istoria companiei arată că aceasta a inagurat 10-12 cafenele la debutul pe o piaţă (în primul an), ceea ce reprezintă "o cifră sigură".
Schultz, care va părăsi funcţia de director executiv în luna aprilie, vrea să se concentreze pe extinderea lanţului Roastery, care cuprinde cafenele Starbucks mai mari, ce comercializează cafea premium şi le oferă clienţilor eşantioane din marfa lor, în staţiile de degustare.
"Starbucks" a inaugurat prima cafenea Roastery în Seattle (SUA), în 2014.