Telekom Romania a anunţat astăzi planurile pentru 2015, care implică investiţii în ţara noastră de peste 160 milioane euro în dezvoltarea infrastructurii de comunicaţii, ca să stimuleze "convergenţa fix-mobil", potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Nikolai Beckers, directorul general al Telekom Romania, a declarat: "În 2015, vom direcţiona cea mai mare parte a investiţiilor prevăzute, de peste 160 de milioane de euro, pentru a continua dezvoltarea reţelei şi a asigura leadershipul tehnologic. O parte din acest buget va veni din exploatarea activelor colaterale, precum portofoliul imobiliar şi vechea infrastructură de cupru, care vor genera capitalul necesar pentru îndeplinirea acestui obiectiv. Practic, în 2015, fiecare metru de tehnologie veche valorificată, precum cuprul, va fi transformat într-un altul nou, modern, precum tehnologia FTTH".
De la lansarea brandului T (în septembrie) şi până la sfârşitul lunii decembrie, Telekom Romania a câştigat 46.000 de clienţi pentru pachetele sale convergente fix-mobil.
Telekom va continua să încurajeze migrarea la IP a clienţilor actuali şi să extindă reţeaua bazată pe fibră optică (FTTH/FTTB). Numărul estimat de locuinţe acoperite cu fibră optică până la finalul anului este de 1 milion, în timp ce, până la sfârşitul lui 2016, acoperirea va atinge 2 milioane gospodării. Pe segmentul mobil, acoperirea 4G se va dubla până la încheierea anului.
Telekom Romania are aproximativ 10 milioane de contracte de servicii, derulate prin operatorii Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) şi Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote România).
Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România.
Telekom Romania este un brand care aparţine Deutsche Telekom, grup german cu peste 151 de milioane de clienţi pentru servicii mobile, 30 de milioane de linii fixe şi peste 17 millioane de linii broadband (la 31 decembrie 2014). Grupul oferă produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii ICT pentru clienţi din mediul de afaceri. Deutsche Telekom este prezent în aproximativ 50 de ţări şi are circa 228.000 de angajaţi la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 62,7 miliarde de euro în anul financiar 2014, dintre care 60% în afara Germaniei.