Peste două treimi dintre persoanele fizice din România au în plan achiziţionarea unei maşini noi în viitorul apropiat, relevă rezultatele unui studiu de specialitate, prezentat ieri de New Kopel Group, companie de leasing operaţional. Subiecţii au declarat în proporţie de 97% că au deja o maşină de familie. Ca şi metodă de achiziţie, rezultatele cercetării au arătat că 30% dintre respondenţi preferă plata în numerar şi 28% - creditul. 11% ar opta pentru un contract de leasing, iar 33% au declarat că Programul Prima Maşină ar trebui să acopere şi maşinile second hand, în timp ce 52% evaluează Programul ca fiind bun.
Potrivit sondajului, 62% dintre directorii de companii au declarat că numărul de clienţi va creşte, atât în 2015, cât şi în 2016. 38% dintre aceştia, cu 4% mai mulţi decât în 2015, au preconizat că portofoliul de clienţi va rămâne stabil. Totodată, 74% dintre aceştia, cu 16% mai mulţi decât anul trecut, au apreciat că cifra de afaceri medie pe client va urca, în vreme ce 12% mai mulţi decât în 2015 au declarat că îşi va menţine nivelul. 84%, cu 18% mai mulţi decât în 2015, au spus că cifra de afaceri va creşte. 54% dintre respondenţi, cu 8% mai mulţi decât în 2015, au anticipat o creştere a numărului de angajaţi în 2016, în vreme ce 42% au opinat că numărul acestora se va menţine acelaşi.
New Kopel Group a închis trimestrul I cu rezultate pozitive, în creştere cu 47% a numărului de maşini vândute, în primele trei luni ale anului - de la 81 în 2015, la 119, în 2016, potrivit CEO-ului companiei, Hezi Shayb.
Domnia sa a menţionat, ieri: "Cifra de afaceri a diviziei de «rent a car» a crescut cu 16%, iar câştigul mediu pe zi, cu 12%. De asemenea, Grupul şi-a majorat cu 26% numărul de ore de service, raportat la perioada similară a anului trecut. Flota diviziei de leasing operaţional s-a majorat şi ea cu 36,54%, de la 2050 de maşini anul trecut, la 2799 în 2016. Totodată, Programul Prima Maşină Second Hand, început în 2015, este 100% epuizat".
CEO-ul Grupului a subliniat că rezultatele confirmă previziunile făcute la începutul anului, când estima o creştere cu 20% a business-ului în 2016.