Aproape două treimi dintre companiile care utilizează platforme colaborative de afaceri de tip social media au ca scop comunicarea directă cu clienţii, arată rezultatele studiului IDC "Business Networks: The Next Wave of Innovation", trimise astăzi redacţiei.
Potrivit comunicatului primit de la SAP (producător german de software), "într-o lume tot mai orientată către digitalizare, companiile trebuie să fie prezente pe toate canalele de comunicare cu clienţii, inclusiv pe platforme colaborative de tipul social media, şi să le ofere acestora informaţii şi răspunsuri rapide".
Altfel, conform cercetării, 64% dintre companii aleg aceste platforme să poată comunica direct cu clienţii, în timp ce 60% declară că le utilizează ca să răspundă solicitărilor venite din partea clienţilor, iar 57% ca să obţină reacţii (feedback) asupra produselor şi a serviciilor.
În ceea ce priveşte motivele ce vizează comunicarea internă şi cu partenerii, 58% dintre societăţi utilizează platformele colaborative de business pentru a împărtăşi idei şi experienţe din industria în care activează, 54% pentru a îmbunătăţi procesul de decizie, iar 51% ca să comunice direct cu colegii, atât din companie, cât şi din industrie. În plus, jumătate dintre firmele chestionate folosesc aceste platforme ca să răspundă solicitărilor venite din partea partenerilor de afaceri, menţionează studiul IDC.
Mai mult: în companii, platformele colaborative creează conexiuni de muncă între angajaţi, parteneri şi clienţi şi contribuie la o creştere semnificativă a gradului de productivitate, asigurând un mediu de lucru mai atractiv.
În acest sens, potrivit unui raport independent realizat la solicitarea SAP, utilizarea unei platforme colaborative poate reduce cu aproape 10% timpul necesar încheierii de noi contracte, cu circa 15% durata necesară accesării de informaţii în interes de serviciu şi cu aproximativ 15% costurile cu programele de training pentru noii angajaţi.