Românii sunt printre cei mai deschişi europeni la ideea de a achiziţiona autovehicule electrice, relevă un studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID, conform căruia 36% dintre cei care în momentul sondajului erau în căutarea unei maşini noi, intenţionau să cumpere una electrică. Cu acelaşi procent se laudă şi italienii, însă într-un context total diferit.
La fel ca majoritatea est-europenilor, românii sunt destul de sceptici atunci când sunt întrebaţi despre cum văd potenţiala supremaţie a vehiculelor electrice pe şosele. Astfel, 22% dintre cei chestionati spun că este exclus ca ţara noastră să ajungă vreodată la performanţa de a avea un parc auto format în majoritate din vehicule electrice. Alţi 25% dintre conaţionali previzionează că vehiculele elec-trice ar putea depăşi numărul vehiculelor cu motor convenţional abia peste 20 de ani, se mai arată în studiu.
De fapt, în Europa de Est regăsim cele mai negative proiecţii privind viitoarea eră a mobilităţii. De exemplu, doar 15% dintre cehi consideră că maşina electrică ar putea deveni regina şoselelor în următorii 10 ani. Cei mai sceptici se declară un-gurii, cu doar 14 procente dintre respondenţi, convinşi fiind că schimbarea se va face în cel mult un deceniu.
Conform răspunsurilor celor chestionaţi, în România, unul dintre principalele mo-tive descurajante pentru cei care nu s-au lăsat încă convinşi să investească în maşini electrice ar fi numărul scăzut de staţii de încărcare.
La polul opus, fani înrăiţi ai industriei auto şi mari iubitori de nou în domeniu, când vine vorba de maşini electrice germanii se dezmint. Deşi nu se pot plânge de lipsa infrastructurii dacă vorbim despre staţiile de încărcare, majoritatea dau vina ba pe preţ, ba pe autonomia redusă asigurată de baterie. Prin urmare, Ger-mania se poate lăuda cu cel mai mare număr de sceptici cu privire la noua eră a mobilităţii. O treime dintre germani nu cred că vehiculele electrice le vor surclasa vreodată numeric pe cele care consumă benzină sau diesel.
Deşi în ultimii ani în Germania s-au făcut progrese uimitoare atât la capitolul in-frastructură, cât şi referitoare la varietatea de modele oferite şi la preţul de vân-zare al acestora, doar 16% dintre cei interesaţi să cumpere o nouă maşină, vor achiziţiona un autoturism electric.
Sunt studii care susţin că în zonele Terrei cu mai multe zile însorite pe an, oamenii sunt mai optimişti. În cazul mobilităţii electrice, trebuie să recunoaştem că teoria se confirmă. 43% dintre turcii chestionaţi s-au declarat convinşi că maşinile electrice vor ajunge să domine şoselele în maximum 10 ani. Italienii văd şi ei partea plină a paharului, 37% subscriind la părerea celor din Turcia.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2019, 14:12)
Romanii sunt prostanaci. Au impresia ca daca isi iau masini electrice, le vor incarca gratuit la cele cateva magazine.
Sa fie moca. Prosti dar multi.
Cand numarul de masini electrice va creste, aceste magazine vor taxa incarcarea, ca doar nu fac acte de caritate. Iar prostanacul de roman va realiza ca incarcarea unei masini electrice costa chiar putin mai mult ca una pe benzina. Asta la reteaua privata de incarcare din Romania (si de peste tot).
2. Ne vedem peste 7 ani
(mesaj trimis de Sigint în data de 01.04.2019, 14:53)
Mă feresc să spun prostănaci. Mai bine total neinformați atât din vina lor, cât și a mafiei mașinilor electrice. Am început să gândim doar la ziua de maine. Pe termen scurt, da, va fi costisitoare încărcarea, financiar dar mai ales timpul alocat. Însă șocul va veni pe termen mediu, în 7-8 ani, când trebuie schimbat setul de baterii. Câți posesori de mașini electrice au aflat că îi vor costa cel puțin 15.000 de euro ? Să vezi atunci mașini abandonate. Iar pe termen mai lung, viitorul este clar al mașinilor pe bază de hidrogen, care sunt deja fabricate în serie. De ce nu se face reclamă ? Pentru a stoarce cât se poate de la consumatorul de mașini electrice. Acest episod va fi efemer ca și mult trambițatele televizoare 3D.