Atitudinea generală faţă de plăţile mobile continuă să se îmbunătăţească, după ce, în 2014, 94% dintre conversaţiile la nivel global au fost favorabile, faţă de 77% anul trecut şi 70% în 2012, arată un studiu MasterCard privind încrederea utilizatorilor în siguranţa plăţilor mobile.
În cadrul Mobile World Congress, MasterCard a anunţat concluziile celui de-al treilea studiu anual intitulat Mobile Payments Study, dezvoltat în parteneriat cu Prime Research. Pe parcursul anului 2014, studiul a urmărit 19,1 milioane de postări din social media la nivel global, pe Twitter, Facebook, Instagram, pe forumuri, pe Weibo (CN), Google+ şi YouTube, cu mult peste numărul de 85000 de postări, urmărite în 2012.
Rezultatele studiului nu arată doar o creştere semnificativă a volumului de conversaţii, ci şi o schimbare a tonului şi a focusului discuţiei sociale.
Potrivit studiului, conversaţiile pozitive privind plăţile mobile s-au concentrat pe inovaţie, recompense şi loialitate şi uşurinţă în utilizare (91% ton pozitiv).
În total, 91% dintre conversaţiile purtate în 2014 pe tema securităţii au fost favorabile, faţă de doar 20% în 2012, an în care acesta a fost subiectul care a înregistrat cele mai multe comentarii negative din studiu.
Confuzia şi îngrijorarea cu privire la securitatea plăţilor, menţionate atât în studiul din 2012, cât şi în cel din 2013, au fost înlocuite, anul acesta, cu adoptarea şi promovarea unor soluţii de plată mai sigure.
Tokenizarea şi metodele biometrice de identificare, ambele subiecte principale de conversaţie în 2014, au contribuit în mare măsură la atingerea acestui prag.
Deşi conversaţiile pe tema securităţii plăţilor au înregistrat cele mai multe comentarii pozitive din studiu, volumul acestora a fost scăzut.
În 2014, conversaţiile pe tema inovaţiei digitale şi a experienţelor îmbunătăţite de pe dispozitivele mobile şi online au reprezentat majoritatea discuţiilor sociale (71%) printre utilizatori.
Uşurinţa în utilizare a fost cel mai bine văzut aspect în ceea ce priveşte plăţile mobile (94% atitudine pozitivă). Utilizatorii au fost încântaţi să împărtăşească celorlalţi anumite experienţe de cumpărare de pe dispozitive mobile şi, mai exact, modul în care acestea ar putea fi folosite pentru cumpărături de zi cu zi.
Odată cu uşurinţa în utilizare, şi stimulentele de recompensare suplimentară - precum plata prin intermediul cupoanelor, punctele şi programele de loialitate - au fost frecvent aduse în discuţia pe tema inovaţiei (24% dintre conversaţiile utilizatorilor). Potenţialele beneficii suplimentare care urmează să fie integrate în ofertele pentru plăţi mobile întăresc loialitatea consumatorilor pentru utilizarea dispozitivelor mobile (58% dintre conversaţii au fost antrenate de consumatori) şi indică oportunităţi pentru MasterPass şi pentru alte servicii de plăţi digitale.