Reporter: Cum a evoluat piaţa locală de wellness în ultimii ani, în şi după pandemie?
Elena Violeta Niţescu: Piaţa locală se dezvoltă ritmic, ţinând cont şi de particularităţile judeţului Vâlcea cu trei staţiuni balneare, una dintre ele beneficiind la maxim de apele termale din zona (staţiunea Călimăneşti-Căciulata). În pandemie, pe timp de vară, au fost accesibile toate centrele spa.
Reporter: Cum a fost afectat acest sector, dar şi afacerea dumneavoastră, de pandemie şi ce strategie aţi abordat să vă menţineţi în piaţă?
Elena Violeta Niţescu: Din fericire, factorii naturali de cură din Băile Govora ne-au permis şi am exploatat acest fapt să menţinem deschise şi accesibile unităţile hoteliere în scop terapeutic, aici tratându-se toate afecţiunile respiratorii, inclusiv sechelele post-covid. Centrul wellness a fost regândit asftel încât să funcţioneze în scop med-spa.
Reporter: Unde se situează România faţă de Europa, în acest domeniu?
Elena Violeta Niţescu: România se adaptează rapid, a crescut numărul centrelor wellness de sine stătătoare fără alte funcţiuni, iar hotelurile de la 3 stele în sus au adăugat centre spa integrate cu celelalte servicii: cazare, masă, tratament. Realmente efortul este considerabil, segmentul de clienţi care caută doar relaxare sau relaxare, cazare, med şi masă este aproape acaparator pe acest tip de piaţă. Singura problemă reală este de asigurare a personalului supercalificat pe un portofoliu larg de servicii wellness.
• "Piaţa se diversifică prin adoptarea în mare măsură a procedurilor de remodelare corporală"
Reporter: Care sunt tendinţele pe această piaţă şi cum estimaţi evoluţia viitoare?
Elena Violeta Niţescu: Piaţa se diversifică prin adoptarea în mare măsură a procedurilor de remodelare corporală pe orice scară, cu orice echipament de ultimă generaţie, reinventare a procedurilor clasice, mergând spre acapararea procedurilor estetice.
Reporter: Ce servicii de wellness oferiţi şi care sunt cele mai solicitate?
Elena Violeta Niţescu: Oferim servicii wellness în centrul nostru med-spa de hidroterapii: piscină interioară şi exterioară, piscină interioară pentru copii, jacuzzi, duş subacval cu esenţă de brad, terapia Kneipp, shockdush, fântană de gheaţă, termoterapie, masaje de relaxare, terapeutice, cervical, masaj al scalpului, masaj al diafragmei, masaj cu pietre fierbinţi, masaj tehnica Lomi Lomi, masaj cu beţe de bambus, masaj facial, drenaj limfatic manual, masaj terapia andullation, masaj cu nămol sapropelic, masaj mâini cu parafină, saună cu infraroşu, saună cu aburi, hammam, herbalsauna, crioterapie - criosauna, kinetoterapie: tehnici de relaxare a diafragmei, inhaloterapie: aerosoli, inhalaţii şi pulverizaţii, creonoterapie cu apă terapeutică şi cură de teren. Cele mai solicitate sunt procedurile hidro şi masajele corporale.
Reporter: În ce măsură ne ajută să rămânem sănătoşi serviciile dumneavoastră de spa şi wellness?
Elena Violeta Niţescu: În cazul nostru, beneficiile sunt substanţiale pentru că se utilizează atât mijloace naturale necontaminate, şi anume ape minerale cu concentraţii unice în sud-estul Europei, dar şi tehnici speciale unei staţiuni balneare, totul într-un areal în care aerul este cel mai puternic ionizat din toată ţara.
• "Clienţii noştri caută un amalgam de servicii şi, mai nou, de experienţe"
Reporter: Care este profilul clienţilor dumneavoastră?
Elena Violeta Niţescu: Clienţii noştri caută un amalgam de servicii şi, mai nou, de experienţe: prevenţie activă, relaxare totală într-un loc liniştit, fără tumult sau relaxare activă cu incursiuni de cunoaştere a multiplelor locuri de vizitat din apropiere.
Reporter: Ce aţi dori să le transmiteţi persoanelor care sunt interesate de serviciile de wellness, dar nu au apelat niciodată la un centru de specialitate?
Elena Violeta Niţescu: Le împărtăşim o informaţie corectă despre serviciile noastre, cu accent asupra unicităţii unora din procedurile noastre.
Reporter: La cât s-a ridicat investiţia iniţială în centrul de wellness şi ce a presupus aceasta? Cum aţi dezvoltat afacerea şi ce aveţi în plan pe mai departe?
Elena Violeta Niţescu: Investiţia iniţială în centrul spa din cadrul hotelului Palace a ajuns la aproape 400.000 de euro în anul 2014, cu reconfigurări ulterioare, dar şi adăugare de echipamente noi în fiecare an, plus investiţia din 2022, de aproape 100.000 de euro în piscina exterioară de pe peluza hotelului Palace. Strategia pe următorii doi ani este de a transforma două hale industriale extrem de valoroase arhitectural într-un centru de entertainment cu servicii diverisificate, de pildă: perete de căţărare, teren de tenis, teren de golf, centru de masaje terapeutice, salina.
Arealul amplasamentului acestor hale istorice este unul deosebit: în mijlocul pădurii şi în apropierea izvorului natural Ferdinand. Estimăm o investiţie în jurul sumei de un milion de euro. Pe acest amplasament încercăm şi instalarea pe o suprafaţă considerabilă (pe acoperiş hale, dar şi acoperiş parcare) de panouri fotovoltaice. E un plan considerabil.
Reporter: Cum a evoluat cifra de afaceri a centrului dumneavoastră în 2022 şi ce estimaţi pentru 2023?
Elena Violeta Niţescu: Evoluţia din 2022 este surprinzătoare, am avut şi o creştere cu 15% a gradului de ocupare în hotel, ceea ce determină şi creşterea încasărilor la servicii tip wellness la fel.
Pentru 2023 estimările sunt rezervate, preţul utilităţilor fiind o lovitură de berbec pentru toată lumea şi se difuzează în mod special pe serviciile spa (20% din consumul de energie electrică dintr-un centru spa fiind alocat saunelor). Şi în timpul iernii clienţii vor căuta serviciile de relaxare, de well-being, încercăm o menţinere a unor tarife prietenoase, dar corecte ca standard.
Reporter: Vă mulţumesc!