SUPLIMENT PREŢUL SĂNĂTĂŢII "Serviciile de wellness au devenit o necesitate"

Ziarul BURSA #Companii #Sănătate / 16 ianuarie 2023

"Serviciile de wellness au devenit o necesitate"

(Interviu cu Iuliana Tasie, directorul general al Ana Hotels Europa)

"Pandemia a crescut nivelul de conştientizare a nevoii de prevenţie, preocuparea pentru sănătate şi starea de bine psihică" "Generaţiile mai tinere sunt foarte atente la nevoia de prevenire a bolilor, mai degrabă decât să aştepte să se îmbolnăvească şi să găsească un tratament" "Starea de bine se învaţă şi se exersează în permanenţă"

Industria wellness se transformă într-o piaţă în plină expansiune, cu mult potenţial pentru noii intraţi în sector, fie că este vorba de produse sau servicii noi, declară doamna Iuliana Tasie, directorul general al Ana Hotels Europa, menţionând că experienţa spa nu mai este doar despre răsfăţ, din ce în ce mai mult vizează şi sănătatea celui care îşi doreşte aceste servicii, o combinaţie extrem de utilă pentru echilibrarea organismului uman.

Reporter: Cum a evoluat piaţa locală de wellness în ultimii ani, în şi după pandemie?

Iuliana Tasie: Serviciile de wellness au devenit o necesitate, nu mai reprezintă doar un trend în stilul de viaţă actual al oamenilor.

Industria wellness a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare semnificativă atât la nivel mondial, cât şi pe piaţa locală. Pandemia a crescut nivelul de conştientizare a nevoii de prevenţie, preocuparea pentru sănătate şi starea de bine psihică, ceea ce a făcut ca industria wellness şi de sănătate să intre într-o etapă de dezvoltare, inovare şi reinventare fără precedent.

Tendinţele la nivelul României urmează tendinţele remarcate la nivel european şi mondial, o creştere a interesului pentru serviciile de wellness şi de tratament, fie în confortul unui complex hotelier cu spa, fie în proximitatea locului de muncă, pentru sport şi întreţinere fizică uzuală. Din ce în ce mai mult, menţinerea sănătăţii fizice şi psihice este considerată "o componentă a calităţii vieţii". Oamenii moderni, copleşiţi de viteza cu care se schimbă mediul de viaţă din jur, de rezolvarea problemelor profesionale şi personale, îşi neglijează adesea propria sănătate, dar pentru toate acestea există o alternativă viabilă şi anume turismul de sănătate şi wellness.

Reporter: Cum a fost afectat acest sector, dar şi afacerea dumneavoastră de pandemie şi ce strategie aţi abordat ca să vă menţineţi în piaţă?

Iuliana Tasie: Adaptabilitatea a fost cuvântul care a caracterizat ultimii doi ani. Măsurile de siguranţă pe care le-am luat în acea perioadă au fost un factor foarte important pentru oaspeţii noştri în luare deciziei de a ne trece pragul, pentru că s-au simţit în siguranţă când au ales să vină să îşi petreacă concediul la noi. Pentru recuperarea celor care au trecut prin experienţa COVID-19, am pregătit un pachet complex - Recuperare post Covid. În 2022, ca urmare a efectelor declanşării războiului cu Ucraina, am remarcat o nouă tendinţă în ritmul normal de realizare a rezervărilor şi a duratei sejurului, în sensul că turiştii rezervă cu foarte puţin timp înainte de începerea sejurului, iar media duratei acestuia, în special pentru pachetele de wellness şi sănătate, s-a diminuat. În acest sens, ne-am adaptat şi noi cu cerinţele pieţei, astfel ofertele "Early booking" au fost înlocuite cu "Last minute" şi am redus durata unor pachete la 3-4 zile, cu adresabilitate mai largă pentru un public activ, mai tânăr, în căutare de relaxare completă (minte şi trup), detox, înfrumuseţare, tratarea unor afecţiuni minore.

"Ţara noastră deţine al treilea potenţial geotermal din Europa"

Reporter: Unde se situează România faţă de Europa, în acest domeniu?

Iuliana Tasie: Ţara noastră deţine al treilea potenţial geotermal din Europa, iar în trecut era recunoscută pentru calităţile curative ale tratamentelor balneare. Astăzi, turiştii caută să combine proprietăţile curative din staţiunile balneare cu tratamente şi proceduri wellness & SPA. În ultimii ani s-a simţit o dezvoltare tot mai accentuată a conceptului de wellness şi în România, datorită faptului că a crescut preocuparea generală a oamenilor faţă de starea lor de sănătate. Oamenii petrec tot mai mult timp la serviciu, nivelul de stres la care sunt supuşi este în creştere, concediile devenind tot mai importante pentru ei. Când spunem wellness, putem spune prevenţie, sănătate, formă fizică bună, stare mentală echilibrată, o abordare holistică a fiinţei umane, care oferă premisele unui stil de viaţă adaptat mediului actual, care se aliniază tendinţelor observate şi în Europa.

Reporter: Care sunt tendinţele pe această piaţă şi cum estimaţi evoluţia viitoare?

Iuliana Tasie: Industria wellness se transformă într-o piaţă în plină expansiune, cu mult potenţial pentru noii intraţi în sector, fie că este vorba de produse sau servicii noi. Experienţa spa nu mai este doar despre răsfăţ, din ce în ce mai mult vizează şi sănătatea celui care îşi doreşte aceste servicii, o combinaţie extrem de utilă pentru echilibrarea organismului uman.

Industria wellness a pătruns activ în staţiunile balneare datorită acestui nou profil de consumator care îşi doreşte să combine tratamentul cu resurse naturale, cu terapii de wellness ce vizează relaxarea fizică şi mentală, toate realizate în mijlocul naturii.

O altă tendinţă atât de prezentă în zilele noastre, respectiv digitalizarea, a ajuns şi în cadrul spa-urilor din două perspective: una ţine de profilul oaspetelui, din ce în ce mai tânăr, care doreşte fie să rămână conectat în online, fie vrea să fie informat într-un mod uşor despre serviciile pe care şi le doreşte, facilitarea acestui acces fiind extrem de importantă; a doua perspectivă ţine de noile tehnologii care vin în sprijinul terapiilor manuale tradiţionale, fie că vorbim de spa-urile wellness sau de cele medicale, viitorul prefigurează impactul inteligenţei artificiale (AI).

Deşi dominaţia tehnologiei a preluat o mare parte a industriei wellness, ea nu poate înlocui niciodată ceea ce se numeşte atingerea umană. Generaţiile mai tinere sunt foarte atente la nevoia de prevenire a bolilor, mai degrabă decât să aştepte să se îmbolnăvească şi să găsească un tratament. Psihologia pozitivă, medicina proactivă şi preventivă sunt termeni folosiţi acum în acest segment în creştere, unde industria ospitalităţii şi spa-urile de wellness sunt poziţionate în mod ideal pentru a răspunde aşteptărilor oaspeţilor lor. Generaţiile tinere, fiind atât de conectate virtual şi digital, trăiesc într-un mediu mai puţin fizic decât parinţii şi bunicii lor, care sunt obişnuiţi să se mişte într-o lume mai expresivă din punct de vedere fizic.

Alte tendinţe vizează în primul rând starea mentală a persoanei, puternic afectată de stresul zilnic, ceea ce a permis dezvoltarea unor direcţii clare în tipurile de servicii wellness oferite care vizează managementul stresului, sănătatea minţii, calitatea somnului, cerinţe dietetice şi de detoxifiere.

Wellness-ul va înflori în industria hotelieră, putem să facem un exerciţiu şi să ne imaginam că în viitorul apropiat clienţii vor merge la spa pentru wellness, aşa cum merg la restaurante pentru mâncare. Wellness-ul va fi la fel de indispensabil ca F&B-ul în ratingurile hotelurilor.

"Terapiile cele mai accesate rămân masajele"

Reporter: Ce servicii de wellness oferiţi şi care sunt cele mai solicitate?

Iuliana Tasie: Colecţia noastră de spa-uri pune la dispoziţie o gamă largă de terapii wellness, de la masaje corporale clasice de vindecare şi creşterea imunităţii, până la tratamente şi ritualuri spa pentru relaxare. Float pod, hammam, hot tub exterior sau piscina exterioară cu apă sărată din lacul Techirghiol sunt vedetele colecţiei noastre de spa-uri.

Colecţia Ana Hotels de spa-uri este formată din: Ana Aslan Health Spa (parte din Ana Hotels Europa Eforie Nord), Ana Spa Poiana Braşov (parte din Ana Hotels Sport & Bradul) şi Ana Spa Bucureşti (din cadrul hotelului Crowne Plaza Bucharest).

Terapiile cele mai accesate rămân masajele, dar în acelaşi timp remarcăm interes sporit pentru ritualurile corporale care adaugă pe lângă masaj şi alte proceduri (peeling, împachetări, drenaj limfatic, măşti corporale). În mod special, centrul nostru spa de la mare combină terapiile tradiţionale de recuperare cu cele convenţionale destinate stării de bine în general. Nu există o graniţă între ele, se întrepătrund. O largă varietate de tehnici de îngriijire clasice sunt practicate cu succes şi au rezultate excelente: masaje cu nămol, băi cu nămol şi apă sărată din lacul Techirghiol, împachetări cu nămol şi parafină, duşuri-masaj Vichy, masaje diverse cu uleiuri esenţiale, băi cu plante, duşuri subacvale, hidromasaje cu săruri terapeutice, programe complexe de exerciţii fizice în piscina interioară cu apă sărată încălzită la 33 de grade Celsius sau în sala de gimnastică. În plus, suntem singurul MedSpa de pe litoral care oferă o a doua piscină cu apă sărată exterioară - conceptul Techirghiol Pool - unde oaspeţii noştri experimentează efectul Techirghiol la patru stele prin efectuarea oncţiunilor cu nămol ("băile reci").

Reporter: În ce măsură ne ajuta să rămânem sănătoşi serviciile dumneavoastră de spa şi wellness?

Iuliana Tasie: Terapiile de wellness & spa sunt ca o prevenţie, scad riscul de îmbolnăvire şi cresc calitatea vieţii. Ne distingem prin abordarea holistică în tratamentul oaspeţilor noştri. Pentru un rezultat optim în îmbunătăţirea stării de sănătate, îndrumăm clienţii să acorde atenţie mişcării fizice, alimentaţiei şi somnului de calitate pe întreaga perioadă a sejurului în hotelurile noastre şi ulterior ca mod de viaţă. Organizăm clase de yoga la interior sau în mijlocul naturii (pe plajă, la poalele muntelui sau grădinile noastre), stretching, de învăţare şi conştientizare a posturii corecte a corpului la volan, birou sau televizor, organizare a locului de muncă pentru a fi cât mai ergonomic, informări despre suplimentele alimentare, cu dezbateri pro şi contra. Oaspeţilor care doresc să elimine toxinele acumulate prin alimentaţie dezechilibrată, fumat şi stres, le oferim diete personalizate, asociate cu programe intense de hidroterapie, nămol, masaje variate, gimnastică în apa şi la sală, ritualuri complexe corporale şi tratamente faciale cu efecte remarcabile într-un timp scurt.

"Oaspeţii apreciază din ce în ce mai mult serviciile bazate pe produse naturale şi organice"

Reporter: Care este profilul clienţilor dumneavoastră?

Iuliana Tasie: Potenţialii clienţi de terapii wellness sunt persoanele din ce în ce mai atente la stilul lor de viaţă, punând pe primul loc starea de sănătate, care au început să-şi dedice momente de relaxare după muncă sau în weekenduri. Consumatorii de turism spa cresc numeric şi sunt din ce în ce mai sofisticaţi. Au aşteptări şi preferinţe complexe şi îşi doresc o experienţă individualizată şi autentică. Optează din ce în ce mai mult pentru destinaţii complete şi complexe care să le furnizeze confort, emoţii, sentimente pozitive şi durabile, siguranţă. Doresc să fie trataţi ca oaspeţi, nu ca şi clienţi, vor să se simtă înconjuraţi de atenţie, solicitudine, căldură, bunăvoinţă, de un mediu prietenos şi sănătos. A crescut constant preferinţa pentru terapiile efectuate manual, în dauna celor care utilizează echipamente, pentru că nimic nu poate înlocui atingerea mâinilor terapeutului, emoţia care se transmite, comunicarea care se creează între oaspete şi terapeut. În acelaşi timp, oaspeţii apreciază din ce în ce mai mult serviciile bazate pe produse naturale şi organice fără conservanţi şi amelioratori (E-uri) şi devin din ce în ce mai atenţi la sănătatea mediului, în special consumatorii de spa tineri. Aici intervine nivelul de educaţie al oaspetelui, definitoriu pentru grija faţă de mediul înconjurător.

Reporter: Ce aţi dori să le transmiteţi persoanelor care sunt interesate de serviciile de wellness, dar nu au apelat niciodată la un centru de specialitate?

Iuliana Tasie: Spa-ul ne ajută să ne răsfăţăm toate simţurile, să ne reîncărcăm bateriile, să medităm, să ne detoxifiem organismul şi, nu în ultimul rând, să ne înfrumuseţăm corpul şi mintea. Balneologia are un rol important ca protecţie preventivă şi pe termen lung a sistemului imunitar, cu influenţă majoră în reducerea riscului de îmbolnăviri cronice, contribuind major la scăderea consumului de produse farmaceutice. În centrele noastre spa combinăm terapiile wellness cu valorificarea resurselor naturale, folosind experienţa şi expertiza specialiştilor şi terapeuţilor noştri.

Starea de bine se învaţă şi se exersează în permanenţă. Resursele nostre interioare sunt imense şi nebănuite, dar de multe ori avem nevoie de un ajutor, un stimulent din exterior, cu efecte spectaculoase. O vizită într-un spa este alegerea inspirată care ne ajută să facem paşi importanţi în redobândirea echilibrului interior şi a sănătăţii. Centrele noastre Ana Spa sunt o oază de calm şi linişte, care creează ambientul şi condiţiile necesare pentru ca oaspeţii săi să nu mai simtă presiunea timpului şi să regăsească starea de bine.

Terapiile şi ritualurile wellness sunt inspirate atât din tradiţia autohtonă, din practicile romane şi ale vechilor greci, dar şi din medicina tradiţională orientală.

Reporter: Cum a evoluat cifra de afaceri a centrului dumneavoastră în 2022 şi ce estimaţi pentru 2023?

Iuliana Tasie: Adaptarea rapidă la cerinţele pieţei s-a reflectat şi în veniturile generate în 2022, prin creşterea lor cu peste 30% în zona de terapii individuale solicitate direct la recepţiile spa, dar şi în cadrul pachetelor prestabilite şi rezervate anterior. Putem remarca o creştere constantă a cererii de servicii wellness, atât în locaţiile noastre de resort de la munte şi mare, dar şi în zona abonamentelor şi terapiilor uzuale realizate în centrul spa din Bucureşti, ceea ce ne determină ca în 2023 să avem aşteptări de creştere cu cel puţin 20% a cifrei de afaceri din Ana Spa Collection.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb