Grupul chinez Dongfeng Motor îşi va reduce, probabil, participaţia în PSA, după ce a angajat bănci ca să studieze opţiunile, o mişcare ce ar ajuta planificata fuziune dintre producătorul auto francez şi Fiat Chrysler, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, preluate de Agerpres. Dongfeng deţine 12,23% din capitalul PSA, având 19,5% drepturi de vot.
Producătorul auto italo-american Fiat Chrysler (FCA) şi-a anunţat, în octombrie, intenţia să fuzioneze cu grupul auto francez PSA.
Entitatea combinată, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 50 miliarde dolari, va avea vânzări anuale de aproape nouă milioane de vehicule, fiind al patrulea producător auto global, după Volkswagen, alianţa Renault-Niss-an-Mitsubishi şi Toyota.
Reducerea participaţiei deţinute de Dongfeng ar putea ajuta la obţinerea aprobării autorităţilor de reglementare din SUA pentru finalizarea tranzacţiei dintre Fiat Chrysler şi PSA, într-un moment de escaladare a tensiunilor comerciale dintre Washington şi Beijing. Sursele susţin că, în urmă cu câteva săptămâni, Dongfeng a angajat bănci pentru a studia opţiunile şi săptămâna viitoare intenţionează să prezinte Board-ului un plan privind vânzarea de acţiuni.
Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen şi Opel.
Vânzările PSA pe piaţa chineză au scăzut anul trecut cu 32%, la 262.583 vehicule, în timp ce ţinta stabilită de companie în urmă cu câţiva ani era de un milion de maşini.