TABAC 2015 / STUDIU: Companiile de tutun ţintesc pieţele emergente, pentru creşterea vânzărilor

Ziarul BURSA #Companii #Contrabanda / 26 martie 2015

Companiile de tutun ţintesc pieţele emergente, pentru creşterea vânzărilor
  • document ataşat Top 10 piaţa de ţigarete după volum
    apasă aici pentru a descărca.

    China, cel mai mare consumator de tutun la nivel mondial

    Vânzările de ţigarete au totalizat 722 miliarde de dolari, în 2013, fiind comercializate peste 5,7 trilioane de ţigări către peste un miliard de fumători în întreaga lumea, potrivit unui studiu "Campaign for Tobacco-Free Kids" din august 2014, asupra pieţei globale a ţigaretelor.

    Între 2001 şi 2013, volumul a crescut cu 7%, în timp ce valoarea vânzărilor a urcat cu 117%. Analiştii estimează că, în următorii cinci ani, industria tutunului va continua să crească, cu 4% în volum şi cu 29%, în valoare, potrivit studiului citat.

    La nivel global, consumul de ţigarete creşte în ţări cu venituri mici şi medii şi scade în ţări cu venituri mari.

    Vânzările se mută din ţările dezvoltate, precum cele din Europa de Vest, unde scade prevalenţa fumatului şi unde activitatea companiilor de tutun este mai restricţionată de politici guvernamentale, către pieţe emergente, precum cele din Asia sau Africa, unde reglementările sunt relaxate, populaţiile sunt în creştere, iar veniturile, de asemenea.

    Între 2005 şi 2013, vânzările de ţigarete în ţările asiatice şi din centrul şi estul Africii au crescut, în timp ce alte regiuni au înregistrat scăderi.

    60% din vânzările de ţigarete - în cinci ţări

    Cele mai mari cinci naţiuni consumatoare de tutun - China, Rusia, Statele Unite, Japonia şi Indonezia - cumulează 60% din volumul de ţigări vândute în 2013, conform studiului citat.

    Şapte dintre primele zece pieţe de ţigarete erau ţări emergente, dintre care patru sunt ţări din zona Asia - Pacific, în 2013.

    În timp ce vânzările se extind pe noi pieţe, cotele jucătorilor din industrie se consolidează, iar piaţa este controlată de câteva companii internaţionale.

    În 2011, puţin peste 50% din vânzările globale erau controlate de companii transnaţionale de tutun. Acestea au ajuns la o cotă de peste 83%, până în 2013.

    În ultimii cinci ani, piaţa internaţională de tutun a fost dominată de cinci companii: China National Tobacco Corporation, Philip Morris International, British American Tobacco, Japan Tobacco International şi Imperial Tobacco.

    Parlamentul britanic a aprobat, recent, introducerea, de anul viitor, a unui ambalaj neutru pentru ţigări, în ciuda opoziţiei producătorilor din această industrie. Marea Britanie a devenit a doua ţară europeană, după Irlanda, care adoptă o astfel de legislaţie, pachetele neutre de ţigări fiind introduse pentru prima dată în lume în Australia, la sfârşitul anului 2012. Acestea vor avea aceeaşi formă şi culoare, marca specifică apărând discret, fără logo, încadrată de o serie de avertismente privind pericolele pe care le prezintă fumatul.

    -China National Tobacco Corporation (CNTC) este deţinută şi operată de guvernul chinez şi este cel mai mare producător de ţigarete din lume, cu o cotă de 43%. CNTC îşi vinde majoritatea produselor în China, doar 1% din producţie mergând la export.

    -Philip Morris International (PMI) este o companie din Statele Unite cu sediul central la Lausanne, Elveţia. PMI controlează estimativ 14% din piaţa internaţională a ţigaretelor şi este cea mai profitabilă companie de tutun din lume.

    PMI îşi vinde produsele doar în afara SUA, după ce s-a despărţit de compania mamă Altria, în 2008. Compania operează în peste 180 de ţări.

    Vânzările către Asia impulsionează creşterea PMI, iar compania va continua să se concentreze pe vânzările în ţări precum Indonezia şi Filipine, în acelaşi timp extinzându-se şi în Bangladesh, China, India şi Vietnam, după cum reiese din studiul citat.

    -British American Tobacco (BAT) este o companie din Marea Britanie, cu sediul în Londra. Compania vinde în 200 de ţări, controlând 12% din piaţa internaţională.

    71% din producţia BAT este distribută în pieţe emergente, iar compania se concentrează pe creşterea vânzărilor în pieţele asiatice.

    -Japan Tobacco International (JTI) este divizia internaţională a Japan Tobacco (JT) şi are sediul la Geneva, în Elveţia. Guvernul japonez deţine 33% din JT.

    JTI operează în 120 de ţări şi controlează 9% din piaţa globală de ţigarete.

    Vânzările la nivel internaţional reprezintă peste 50% din profiturile JT, iar JTI continuă să se extindă pe pieţele emergente, inclusiv prin achiziţia companiei de tutun din Sudan.

    -Imperial Tobacco Group este o companie din Marea Britanie, care controlează 5% din piaţa internaţională.

    Imperial operează în peste 160 de pieţe, 56% din producţie ajungând în Africa, Orientul Mijlociu, Europa de Est şi Asia.

    Comanda carte
    fngcimm.ro
    danescu.ro
    raobooks.com
    boromir.ro
    Mozart
    Schlumberger
    chocoland.ro
    arsc.ro
    domeniileostrov.ro
    leonidas-universitate.ro
    Stiri Locale

    Curs valutar BNR

    20 Dec. 2024
    Euro (EUR)Euro4.9764
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
    Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    erfi.ro
    Cotaţii Emitenţi BVB
    Cotaţii fonduri mutuale
    petreceriperfecte.ro
    novaplus.ro
    Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
    The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
    BURSA
    BURSA
    Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
    The Kingdom of God on Earth
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.ro
    www.dreptonline.ro
    www.hipo.ro

    adb