Reporter: Cum s-a pregătit Heinrig Food & Beverages pentru aplicarea noii legislaţii din domeniul tutunului?
Alexandru Dincă: Am eficientizat nivelul stocurilor cu Directiva Europeană TPD 1 şi am pregătit introducerea produselor cu noile cerinţe legale.
Reporter: Ce pierderi estimaţi că va avea compania, după 20 mai?
Alexandru Dincă: Datorită anticipării acestei schimbări, pierderile sunt minimale. Însă faptul că transpunerea Directivei Tutunului a fost întârziată a condus la discontinuităţi în aprovizionare, care au cauzat pierderi de vânzări.
Reporter: Ce credeţi că a adus bun noua legislaţie?
Alexandru Dincă: Din perspectiva unui jucător în această industrie, nu sunt lucruri pozitive, deoarece noua lege va avea ca rezultat o scădere a consumului. Perspectivele pozitive vin din conştientizarea mai intensă a problemelor de sănătate cauzate de fumat.
Reporter: În contextul noilor modificări legislative, în ce măsură consideraţi că vor fi înlocuite actualele ţigarete cu produse alternative pentru fumat?
Alexandru Dincă: Va creşte mult piaţa produselor alternative, mai ales segmentul ţigaretelor electronice. Cu toate acestea, este posibilă o reglementare şi în acest domeniu, în sensul restricţionării.
Reporter: Cum comentaţi evoluţia comerţului ilicit cu ţigarete?
Alexandru Dincă: Odată cu creşterea accizei şi având în vedere diferenţa foarte mare de preţ dintre România şi vecinii non membrii UE, piaţa ilicită are toate ingredientele să crească. În acelaşi timp, vom asista la o scădere constantă pe piaţa legală, în raport cu creşterea contrabandei.
Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei, în ultimul an?
Alexandru Dincă: Creşterea activităţii noastre este una semnificativă, dar trebuie avut în vedere că pornim de la o bază reativ mică în raport cu marii jucători din industrie.
Reporter: Ce investiţii aţi realizat anul trecut şi ce planuri de investiţii aveţi pentru 2017?
Alexandru Dincă: Ca distribuitor, am investit şi investim în creşterea echipei de vânzări, precum şi în promovarea produselor distribuite de noi în magazine.
Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut în 2016?
Alexandru Dincă: Anul trecut am înregistrat aproximativ 30 de milioane de lei, iar pentru acest an estimăm o creştere de minim 10%.
Reporter: Mulţumesc!