Deseori subapreciate de cei care se joacă mai rar, modelele fizice rapide şi precise precum şi procesările fizicii sunt de fapt factori cheie ai experienţei şi realismului jocului. Indiferent de scenariul jocului - de la efectele exploziilor pe obiectele apropiate, la modul în care reacţionează un personaj când primeşte o lovitură şi până la impactul maşinilor la accidente, fizica este la fel de importantă într-un joc ca şi grafica de înaltă calitate. Din această cauză, cea mai nouă creaţie a celor de la Realtime Worlds - APB, dedicat exclusiv unei largi comunităţi de gameri online, va profita la maxim de tehnologiile NVIDIA GeForce GPU şi PhysX, pentru a intensifica realismul luptelor şi interacţinea în timp real cu mediul înconjurător.
APB va transpune jucătorii într-un oraş plin de viaţă, unde banul este regele şi teritoriul înseamnă respect. Jocul APB va fi lansat pe piaţă în 2009 şi este unul dintre din multele titluri ce vor profita de tehnologia NVIDIA PhysX, cea mai răspândită platformă de dezvoltare pentru accelerarea fizicii în medii interactive.
"Realtime Worlds: numele nostru spune totul despre jocurile pe care le creăm," spune Dave Jones, CEO Realtime Worlds. "APB este un proiect extrem de ambiţios, combinând elementele cheie a gameplay-ului cu lumea plină de viaţă, însufleţită de milioanele de jucători de pretutindeni. Pentru a ne îndeplini până la capăt misiunea, a fost esenţială includerea fizicii de ultimă generaţie în lumea noastră din APB. Acesta este motivul pentru care am ales să standardizăm dezvoltarea noastră pe unităţile de procesare vizuală GeForce şi tehnologia NVIDIA PhysX, combinaţia ce a dat dezvoltatorilor noştri forţa şi libertatea de a crea primul gameplay de acţiune bazat pe fizică şi dedicat comunităţii de jucători online."
Tehnologia NVIDIA PhysX se compune dintr-un motor puternic de fizică, API şi o platformă intermediară, ce permite dezvoltatorilor să adauge un nivel ridicat de realism în jocurile lor, indiferent de platforma de gaming - Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 sau PC. Aceste efecte de fizică pot fi rulate fie pe procesor fie pe o unitate de procesare vizuală paralelă CUDA, însă procesorul GeForce poate manipula elemente vizuale de 10-20 de ori mai complexe decât o poate face oricare procesor (CPU) al momentului. Mai mult, PhysX suportă scalare hardware cu unităţile de procesare grafică GeForce, ceea ce în cazul platformelor multi-GPU se traduce în performanţă mult îmbunătăţită, mediu înconjurător şi mai complex.
"Suntem încântaţi că cei de la Realtime Worlds au inclus tehnologia PhysX în APB," mărturiseşte Roy Taylor, NVIDIA vice president of content relations. "APB este o bijuterie a scenariilor inovatoare, aducând un suflu nou şi o abordare total diferită a gaming-ului online multiplayer. De abia aşteptăm să-l jucăm!"