Războiul de pe piaţa telefoanelor inteligente este departe de a se fi încheiat. Chiar dacă există trei lideri în materie de vânzări, bătălia încă nu s-a încheiat. Grupul sud-coreean LG Electronics a anunţat reorganizarea diviziei sale de telefonie mobilă, pentru a spori externalizarea pe segmentul scăzut şi mediu al smartphone-urilor sale. Analiştii apreciază că decizia LG reprezintă o încercare de a reduce costurilor şi de a concura cu rivalii din China. Divizia de comunicaţii mobile a LG, care a raportat pierderi operaţionale în ultimele 22 de trimestre, a creat un nou sistem pentru producţia modelului original (ODM), a anunţat un purtător de cuvânt al grupului sud-coreean. Acesta se referă la externalizarea designului şi producţiei de smartphone-uri, pe produse fiind afişată eticheta LG. De asemenea, vor fi închise unele centre de cercetare şi producţie, deoarece compania se concentrează pe producţia de telefoane mobile premium pe plan intern, urmând ca cele de pe segmentul scăzut şi mediu să fie realizate prin ODM. În trimestrul trei din 2020, LG nu era nici măcar în top şapte pe piaţa globală a smartphone-urilor, deşi în 2013 era pe locul trei. Grupul sud-coreean a pierdut teren în faţa rivalilor din China: Huawei, Xiaomi, Oppo şi Vivo, apreciază analiştii de la Counterpoint. Pandemia poate reprezenta o şansă pentru anumite companii de a-şi reporni activitatea.
TEHNOLOGIE Repoziţionări pe piaţa telefoanelor inteligente
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 8 decembrie 2020