Tesla va majora cu aproximativ 3% preţurile vehiculelor premium deoarece intenţionează să păstreze deschise mai multe magazine decât planificase iniţial, transmite Reuters.
Pe plan global, majorarea se va aplica variantelor mai scumpe ale Model 3, Model S şi Model X, în schimb nu va creşte preţul la Model 3, care recent a fost stabilit la 35.000 de dolari.
Până pe 18 martie, potenţialii cumpărători pot plasa comenzi la vechile preţuri, a informat producătorul american de vehicule electrice.
Majorarea vine după ce, luna aceasta, Tesla a anunţat că urmează să închidă majoritatea celor 250 de magazine şi să vândă online maşinile, pentru a reduce preţurile cu aproximativ 6%, şi pentru a putea lansa o versiune mai ieftină a sedanului electric Model 3, de 35.000 de dolari. De când a prezentat Model 3 în 2016, şeful companiei, Elon Musk, a promis o versiune de 35.000 de dolari. Un preţ mai scăzut pentru Model 3 este esenţial pentru viabilitatea pe termen lung a modelului.
Suma obţinută în urma reducerilor de costuri după închiderea magazinelor va fi la jumătate faţă de cât estima iniţial Tesla deoarece numai 50% dintre magazine vor fi închise, a informat grupul american.
Luni, Bloomberg anunţa că Tesla discută cu cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din China - Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) - despre plasarea unor comenzi pentru baterii care să alimenteze maşinile Model 3.
Oficialii CATL şi Tesla negociază specificaţiile cerute pentru baterii, dar nu există garanţii că se va ajunge la un acord, se arată în raportul Bloomberg.
Reprezentanţii Tesla şi CATL nu au comentat informaţia.
Tesla se aşteaptă la pierderi record în primul trimestru, după ce anterior şi-a exprimat "optimismul" că va înregistra profit în fiecare trimestru din 2019.
Noul Model 3 va fi mai ieftin decât modelele comparabile pe benzină, cum ar fi Audi A4 (37.500 dolari), Mercedes C Class (41.000 dolari) şi BMW 3 Series (40.000 dolari).
Noul Model 3 vine într-un moment crucial pentru Tesla, în condiţiile în care grupul american se pregăteşte să facă faţă concurenţei venite din partea marilor producători auto globali, care intenţionează să cheltuie aproape 300 de miliarde de dolari pentru a lansa vehicule şi baterii electrice în următorii ani.
În trimestrul trei din 2018, Tesla a raportat un profit de 311,5 milioane, sau 1,75 dolari per titlu, iar pentru ultimele trei luni ale anului trecut estimează un câştig mai redus.