• Reprezentanţii transportatorilor rutieri solicită eliminarea rovinietei
Starea precară a infrastructurii şi lipsa unui program de dezvoltare pe termen mediu şi lung care să reglementeze carenţele din transporturi ne-au transformat în "oaia neagră" a Europei de Est, susţin transportatorii rutieri de pe piaţa autohtonă. Situaţia dezastruoasă a infrastructurii rutiere din ţara noastră a început să creeze probleme de natură transfrontalieră. Transportatorii consideră că am devenit, mai nou, o frână în calea dezvoltării economice a statelor vecine cu care (indiferent de problemele lor) nu putem să ţinem pasul la capitolul drumuri şi autostrăzi. Pe fondul lipsei de iniţiativă a factorilor politici şi a majorării succesive a birului de drum, transportatorii au anunţat că refuză să mai plătească rovinieta, precum şi orice altă taxă de drum, deoarece efortul lor financiar se duce pe "apa sâmbetei", nu în drumuri şi autostrăzi.
Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români din Transporturi (FORT) a declarat recent: "Situaţia transportatorilor rutieri este dezastruoasă, nu mai vrem să mai plătim taxe pentru proiecte care nu se realizează şi am solicitat Ministerului Transporturilor eliminarea rovinietei. Preţul carburantului a crescut anul trecut de opt ori şi în primele trei luni ale anului curent de cinci ori. Am ajuns cel mai mare plătitor de taxe şi impozite la bugetul de stat şi nu ştim pentru ce plătim toţi aceşti bani". Poziţia sa este susţinută şi de Ion Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România (UNTR). Domnia sa atrage atenţia că, la momentul actual, la Ministerul Transporturilor nu există o evidenţă a încasărilor din rovinietă: "Această taxă care s-a majorat nejustificat, de la 1 ianuarie 2008, ne-a adus doar blocaje în trafic şi nervi, nu drumuri de calitate", a spus Ion Lixandru.
Ca să avem o infrastructură de calitate, Sorin Bota, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susţine că ţara noastră necesită investiţii de peste 20 miliarde de euro. Problema este că noi nu avem aceşti bani, deoarece "balonul cu oxigen" - fondurile europene, nu acoperă decât jumătate din necesarul de investiţii. Sorin Bota a atras atenţia că ne confruntăm, pe fondul inflaţiei, cu un fenomen periculos: "Avem proiecte şi contracte semnate acum 4 ani, a căror valoare se dublează în prezent, spre exemplu Bechtel sau coridorul Comarnic - Braşov. În acest sens, valoarea investiţiilor ar putea creşte cu 50% faţă de estimările noastre, deci vom avea nevoie de circa 30 miliarde de euro pentru a beneficia de o infrastructură de calitate".