TRANSPORTATORII: "Am ajuns o frână în calea dezvoltarii Europei de Est"

Cătălin Deacu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 7 martie 2008

"Am ajuns o frână în calea dezvoltarii Europei de Est"

Reprezentanţii transportatorilor rutieri solicită eliminarea rovinietei

Starea precară a infrastructurii şi lipsa unui program de dezvoltare pe termen mediu şi lung care să reglementeze carenţele din transporturi ne-au transformat în "oaia neagră" a Europei de Est, susţin transportatorii rutieri de pe piaţa autohtonă. Situaţia dezastruoasă a infrastructurii rutiere din ţara noastră a început să creeze probleme de natură transfrontalieră. Transportatorii consideră că am devenit, mai nou, o frână în calea dezvoltării economice a statelor vecine cu care (indiferent de problemele lor) nu putem să ţinem pasul la capitolul drumuri şi autostrăzi. Pe fondul lipsei de iniţiativă a factorilor politici şi a majorării succesive a birului de drum, transportatorii au anunţat că refuză să mai plătească rovinieta, precum şi orice altă taxă de drum, deoarece efortul lor financiar se duce pe "apa sâmbetei", nu în drumuri şi autostrăzi.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români din Transporturi (FORT) a declarat recent: "Situaţia trans­portatorilor rutieri este dezastruoasă, nu mai vrem să mai plătim taxe pentru proiecte care nu se realizează şi am solicitat Ministerului Transporturilor eliminarea rovinietei. Preţul carburantului a crescut anul trecut de opt ori şi în primele trei luni ale anului curent de cinci ori. Am ajuns cel mai mare plătitor de taxe şi impozite la bugetul de stat şi nu ştim pentru ce plătim toţi aceşti bani". Poziţia sa este susţinută şi de Ion Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România (UNTR). Domnia sa atrage atenţia că, la momentul actual, la Ministerul Transporturilor nu există o evidenţă a încasărilor din rovinietă: "Această taxă care s-a majorat nejustificat, de la 1 ianuarie 2008, ne-a adus doar blocaje în trafic şi nervi, nu drumuri de calitate", a spus Ion Lixandru.

Ca să avem o infrastructură de calitate, Sorin Bota, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susţine că ţara noastră necesită investiţii de peste 20 miliarde de euro. Problema este că noi nu avem aceşti bani, deoarece "balonul cu oxigen" - fondurile europene, nu acoperă decât jumătate din necesarul de inves­tiţii. Sorin Bota a atras atenţia că ne confruntăm, pe fondul inflaţiei, cu un fenomen periculos: "Avem proiecte şi contracte semnate acum 4 ani, a căror valoare se dublează în prezent, spre exemplu Bechtel sau coridorul Comarnic - Bra­şov. În acest sens, valoarea investiţiilor ar putea creşte cu 50% faţă de estimările noastre, deci vom avea nevoie de circa 30 miliarde de euro pentru a beneficia de o infrastructură de calitate".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7329
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3176
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9824
Gram de aur (XAU)Gram de aur387.3649

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb