Companiile "Intrarom", "TotalSoft" şi "Ascenta" au lansat în cursul zilei de ieri programul "Administraţia online", cu scopul de a derula proiecte de informatizare a administraţiei publice locale. Acest program asigură expertiza tehnică, asistenţa, logistica şi informaţiile necesare, şi va propune reprezentanţilor administraţiei publice realizarea unor proiecte eligibile pentru finanţare din fondurile structurale şi de coeziune.
Noutatea adusă de consorţiul format din cele trei companii este că oferă un sistem informatic integrat, spre deosebire de programele disparate la care apelau până acum instituţiile din administraţia publică. Horaţiu Berdilă, director comercial al companiei "Ascenta", membră a grupului "Softwin", a declarat cu această ocazie că dacă până acum în administraţia publică s-a pus accentul pe infrastructura hardware, în viitor va fi mai importantă partea de software. Astfel, nevoile administraţiei publice vor fi rezolvate cu ajutorul fondurilor venite de la Uniunea Europeană.
Utilizarea IT-ului în administraţia publică din ţara noastră este de doar 25%
Consorţiul va activa pe o piaţă cu un potenţial mare, dar care se confruntă cu mai multe probleme. Astfel, utilizarea IT-ului în administraţia publică este la un nivel de doar 25%, spre deosebire de ţările din vestul Europei, unde acest procent ajunge la peste 70%. Pe de altă parte, un sistem integrat complex pentru administraţia publică poate varia de la câteva zeci de mii de până la câteva milioane de euro.
Liviu Dan Drăgan, director general "TotalSoft", a declarat că lansarea acestui consorţiu reprezintă o dovadă a maturizării celor trei companii, pe o piaţă IT&C încă imatură. "Până acum, aproape toate dotările informatice din administraţia publică au fost sortite eşecului pentru că erau independente una de alta. Noi oferim soluţii integrate, complementare, şi asta este un atuu foarte important", a mai declarat domnul Drăgan.
Nevoile IT ale administraţiei publice sunt foarte mari, iar cea mai bună dovadă, aşa cum declară Claudiu Mititelu, director divizia servicii şi soluţii IT în cadrul "Intrarom", este că Primăria Municipiului Bucureşti a alocat 38 de milioane de euro pentru investiţii în IT.
"Administraţia on-line" oferă trei tipuri de soluţii: pentru front office, back office şi infrastructură. Cel mai important avantaj al implementării acestei soluţii constă în flexibilitatea şi adaptarea administraţiei locale la aşteptările cetăţenilor şi agenţilor economici.