CFR Călători nu îşi asumă vina pentru miile de minute de întârziere înregistrate anul trecut la toate trenurile din dotare şi susţine că majoritatea întârzierilor au altă cauză decât vina companiei, se arată într-un comunicat de presă emis ieri de operatorul feroviar de stat.
În documentul citat reprezentanţii companiei susţin că peste 85% din trenurile CFR Călători aflate în circulaţie (în medie 1.100 trenuri/zi) ajung la destinaţie fără întârzieri.
Deşi sursa citată precizează că anul trecut întârzierea medie pe tren CFR Călători a fost de circa 8 minute, reprezentanţii companiei afirmă că doar 1 minut şi 7 secunde reprezintă întârzierea medie pe tren din cauze generate de operatorul feroviar de stat, şi anume defectări ale materialului rulant care conduc la perturbări temporare în circulaţia trenurilor.
În comunicat se arată: "Măsurile care ţin de sfera de activitate a CFR Călători privind preîntâmpinarea perturbării circulaţiei feroviare constau în verificări suplimentare ale materialului rulant propriu programat să desfăşoare transportul, asigurarea cu locomotive de rezervă în depourile de pe reţea în limita parcului tehnic de tracţiune disponibil, pentru situaţii de perturbări ale circulaţiei din cauze amintite mai sus, etc".
Reprezentanţii companiei identifică în documentul respectiv şi vinovaţii pentru întârzierea trenurilor de călători: vreme nefavorabilă, căderi de copaci, lipsă tensiune în linia de contact, temperaturi ridicate în şină, ceaţă densă, şine rupte şi macaze defecte, calamităţi naturale, evenimente de cale ferată, furturi de echipamente de siguranţa circulaţiei, loviri de persoane, vehicule sau animale, lucrări la infrastructura feroviară, restricţii şi limitări de viteză impuse pe reţeaua de cale ferată gestionate de către CFR SA - administratorul infrastructurii feroviare, sosiri cu întârziere ale trenurilor internaţionale la frontieră şi necesitatea preluării şi asigurării conexiunilor la trenuri în trafic intern; defectări ale materialului rulant aparţinând altor operatori de transport feroviar de marfă şi călători care conduc la perturbări temporare în circulaţia trenurilor.
Cu alte cuvinte, toate aceste cauze de mai sus constituie o întârziere medie totală per tren de aproximativ 6 minute şi 43 de secunde, care nu ar trebui pusă în sarcina CFR Călători, potrivit reprezentanţilor companiei.
Comunicatul celor de la CFR Călători vine la numai o zi după ce trenul IR 1630 pe distanţa Braşov-Bucureşti Nord-Constanţa, care are şi vagoane de la Sibiu, a plecat din gara Braşov cu 226 de minute întârziere şi a ajuns la Bucureşti Nord cu aproape 200 minute întârziere. Acest eveniment a avut loc duminică dimineaţa, când la Braşov, la ora 7:40, şi în restul ţării nu mai ningea, era senin, soare, dar trenul CFR Călători nu mai pleca. Astfel că în loc să se urce în IR 1630, o parte din călători au ales să plece din Braşov cu trenul IR 1632, pentru că riscau să piardă cursa aeriană de la aeroportul Otopeni. Pentru călătorii respectivi nu a existat nicio scuză oferită de reprezentanţii CFR, nici măcar de personalul Gării de Nord la sosirea în Bucureşti cu IR 1632, duminică, în jurul orei 12:00.
Cu toate acestea, conducerea CFR Călători se laudă cu performanţe nemaiîntâlnite până acum. Astfel, potrivit documentului citat, CFR Călători a transportat în 2023 cu 4,7% mai mulţi călători decât în 2022. Anul trecut, 450 de locomotive şi automotoare şi 1.000 de vagoane s-au aflat în circulaţie, reprezentanţii companiei arătând că se fac eforturi pentru ca acestea să fie menţinute în circulaţie, materialul rulant fiind vechi şi insuficient pentru cererea din piaţă.
Ce nu spun oficialii companiei este faptul că o parte dintre cei 4,7% mai mulţi călători, dacă nu chiar toţi, au fost transportaţi în picioare, din cauza lipsei materialului rulant necesar, majoritatea trenurilor circulând cu trei-maximum patru vagoane către destinaţiile din ţară, excepţii fiind doar trenurile spre mare în sezonul estival şi garniturile de tren puse la dispoziţia călătorilor cu prilejul unor sărbători religioase.
În comunicatul de presă, compania se referă şi la faptul că anul trecut a lucrat la extinderea serviciilor oferite, perfecţionând aplicaţia de cumpărare online a biletelor de tren prin introducerea unei facilităţi noi - alegerea locului şi a vagonului în care pasagerii doresc să călătorească.
Sursa citată precizează: "CFR Călători a îmbunătăţit constant produsele şi serviciile oferite, pentru a răspunde îndeaproape cerinţelor călătorilor şi a venit în întâmpinarea publicului cu noi soluţii sigure, accesibile şi intuitive, prin punerea la dispoziţia pasagerilor a cardurilor de transport reîncărcabile. Iar, ulterior, a oferit posibilitatea cumpărării online a abonamentelor lunare şi săptămânale în format digital. De asemenea, pasagerii au avut posibilitatea de a opta pentru emiterea ofertei «Card TrenPlus» în format digital, pe suport tip card".
Ce nu menţionează reprezentanţii companiei este că, până la finalul anului trecut, deşi îndemnau călătorii să apeleze la noul card, niciunul dintre casierii companiei, fie că vorbim despre cei din Buşteni, Sinaia, Mizil sau Gara de Nord, nu ştia cum să transfere în sistem online datele de pe vechiul card pe hârtie pe noul card feroviar. Digitalizare să fie, dar cu angajaţi pregătiţi, nu cu feroviari care bâjbâie în faţa computerului.
Din comunicatul de presă mai reţinem că actualul material rulant al CFR Călători este insuficient pentru cererea actuală de piaţă, fiind necesare în plus aproximativ 800 de unităţi şi 250 de rame electrice.
În rest, drumuri bune...
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2024, 13:19)
Mergem incet ca sa admiram peisajul.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.01.2024, 15:14)
In Romania nimeni NU ISI ASUMA NIMIC! CFR o capusa unde toti cotizam din pacate. Ma uitam in aceasta vara la trenurile si si pretul biletelor din Italia si Germania totul impecabil, curat, disciplina, nu vezi papornite, oameni care arunca aiurea gunoaie, toalete impecabile etc. In 30 de ani Romania nu a reusit sa evolueze pe sosele vedem blocaje in trafic si ne lamentam...de ce? Pentru ca minunatii nostri politicieni sunt incapabili...zona metropolitana a Bucurestiului s-a dezvoltat nu am vazut un proiect de extindere a metrolui...NIMIC!