Tymbark Maspex România preia active ale Agros Nova pentru a crea un grup alimentar cu rulaj de un miliard de euro

E.D.
Companii #Agro-alimentar / 22 decembrie 2014

Grupul Maspex Wadowice a semnat, în data de 18 decembrie 2014, un contract iniţial cu IK Investment Partners pentru achiziţionarea anumitor active ale firmei Agros Nova constând în două unităţi de producţie în oraşele £owicz si W±sosz precum şi a brandurilor: £owicz, Krakus, Kotlin, W³oc³awek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt, preluare ce ca efect crearea unui Grup alimentar cu un rulaj de aproape 1 miliard de euro.

Potrivit unui comunicat remis redacţiei, prin intermediul firmei Agros Nova, Maspex are în plan să construiască o următoare puternică zonă de activitate, bazându-se pe angajaţii firmei Agros Nova şi pe noile facilităţi de producţie achiziţionate.

Condiţia intrării în vigoare a acestui contract o reprezintă obţinerea aprobării Oficiului pentru Protecţia Concurenţei şi Consumatorului. Aceasta este cea de-a 17-a achiziţie a Grupului Maspex Wadowice, din care a 8-a de pe piaţa poloneză şi cea mai mare din istoria acestuia. Poziţia puternică pe piaţă este garanţia unei continue dezvoltări şi a unor mari perspective pentru ambele societăţi.

Grupul Maspex Wadowice - deţinătorul, printre altele, al brandurilor Tymbark, Kubu¶ (în România acest brand este cunoscut sub denumirea de Tedi), Lubella şi una din cele mai mari companii din domeniul produselor alimentare din Europa Centrală şi de Est - a semnat, în data de 18 decembrie 2014, un contract iniţial cu IK Investment Partners pentru achiziţia unor active ale firmei Agros Nova. Odată cu finalizarea tranzacţiei, care va avea loc după primirea aprobării Oficiului pentru Protecţia Concurenţei şi Consumatorului, Grupul Maspex Wadowice va deveni proprietarul a două unităţi de producţie din oraşele £owicz şi W±sosz şi al unor branduri precum: £owicz, Krakus, Kotlin, W³oc³awek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt.

Preluarea acestor active are ca efect crearea celui mai mare grup din domeniul FMGC, deţinător de branduri puternice şi cunoscute, lider al multor segmente pe piaţa produselor alimentare, cu un rulaj de aproximativ 1 miliard de euro. Această strategie de dezvoltare a afacerii asigură o poziţie şi mai bună pe piaţa de profil precum şi posibilitatea atingerii unei sinergii pe partea de costuri şi pe cea operaţională, aspect benefic pentru ambele societăţi. Atât oferta amplă cât şi pozitia de lider al multor categorii valoroase reprezintă alte atuuri ale tranzacţiei planificate.

Krzysztof Pawiñski, Preşedintele C.A. al Grupului Maspex Wadowice, a declarat: "De mulţi ani lucrăm la realizarea acestei preluări al cărei scop este să crească în mod calitativ nivelul afacerii noastre. Munca noastră şi răbdarea au fost într-un final răsplătite. Grupul Agros Nova este, fără discuţie, una din cele mai puternice firme alimentare din Polonia, care aduce realizări semnificative în societatea noastră - branduri valoroase şi puternice şi, ce este foarte important pentru noi, o echipă profesionistă de angajaţi care a reuşit să aducă firma într-o atât de bună poziţie pe piaţă. Noi vom avea ca prioritate cooperarea, asigurând în felul acesta dezvoltarea în continuare a acestei companii precum şi a angajaţilor acesteia".

Marek Sypek, Preşedintele C.A. al Grupului Agros-Nova a transmis: "În decursul lunilor următoare vom căuta posibilităţile de achiziţionare a unităţilor de pe piaţa poloneză, în scopul afilierii acestora la Agros-Nova Soki. Vom urmări, totodată, posibilitatea vânzării societăţii către investitorul din branşă pentru a asigura continua dezvoltare a brandurilor Fortuna, Pysio si Garden şi pentru a garanta continuarea angajării restului de lucrători din Grup. După aproape 5 ani de prezenţă a fondului IK Investment Partners, ca proprietar al lui Agros-Nova, restructurarea deplină şi relansarea brandurilor strategice, vânzarea către investitorul Maspex este un pas pe deplin natural. Agros şi-a confirmat forţa şi dinamica pe piaţă şi sunt convins că angajaţii, mărcile şi fabricile se vor dezvolta perfect în structura administrată de Grupul Maspex Wadowice. Sunt mulţumit de această tranzacţie, în special mă bucur pentru angajaţii noştri".

Krzysztof Grabowski, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Tymbark Maspex România, a menţionat: "Ne bucurăm de achiziţionarea uneia dintre cele mai importante companii poloneze şi apreciem strategia de bază reprezentată de consolidarea poziţiei de lider prin extinderea portofoliului de produse şi a liniilor de producţie. Considerăm că acesta este parcursul firesc al unei companii puternice precum Maspex şi de aceea urmăm aceeaşi strategie şi aici, în România. În ultimii 5 ani, Tymbark Maspex România a făcut paşi importanţi în dezvoltare prin preluarea a 100% părţi sociale ale firmei Arnos - unul dintre producătorii de pe piaţa românească de paste făinoase precum şi prin achiziţionarea unor branduri de top ale pieţei româneşti de biscuiţi şi crackers - precum mărcile Salatini, Tismana, Rollini d'Oro".

Grupul de capital Agros Nova este producător de top în domeniul FMGC, acoperind peste 10 segmente de piaţă din categoria gemuri, sosuri, supe şi concentrate de supe, ketchup. Pe majoritatea acestora este lider sau ocupă poziţiile de top. Motorul de dezvoltare al Grupului Maspex Wadowice sunt sucurile, nectarurile şi băuturile răcoritoare, care reprezintă 70% din rulajul firmei, precum şi pastele făinoase, cerealele pentru mic dejun şi produsele instant care ocupă 30% din veniturile din vânzări, care, în anul 2014, au atins nivelul de 3,3 miliarde de zloti. Preluarea noilor active permite dezvoltarea ofertei Grupului Maspex Wadowice şi prezenţa pe alte categorii de produse. Brandurilor actuale deţinute de Maspex, lideri detaşaţi pe segmentele pe care activează, printre care Tymbark, Kubu¶, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa si Plusssz se vor alătura alte branduri mari cum ar fi £owicz, Krakus si Kotlin. Aceasta va fi cea mai mare achiziţie din istoria Grupului Maspex Wadowice şi una dintre cele mai mari realizate până acum în Polonia.

Grupul Maspex Wadowice are în plan construirea unei noi zone puternice de activitate, cu sprijinul angajaţilor firmei Agros Nova din toate locaţiile - £owicz, W±sosz şi Varşovia şi al angajaţilor din Structura Comercială. Compania are în plan continuarea şi dezoltarea producţiei în oraşele £owicz şi W±sosz. De asemenea, sediul firmei Agros Nova va activa neschimbat în Varşovia.

Aceasta este cea de-a 17-a achiziţie a Grupului Maspex Wadowice, din care a 8-a pe piaţa poloneză. Cele mai mari achiziţii de până acum efectuate în Polonia au fost achiziţionarea firmei Tymbark (anul 1999) şi al societăţii Lubella (anul 2003). Datorită investiţiilor mari ale Grupului Maspex Wadowice în facilităţi de producţie şi tehnologii moderne, în distribuţie şi promovare - Tymbark şi Lubella au devenit lideri şi cele mai valoroase branduri în categoriile din care fac parte. Doar în zona de producţie, din momentul integrării în Grupul Maspex Wadowice, investiţiile în materie de producţie în Lublin şi Tymbark au fost de 180 milioane de zloţi.

Grupul Maspex Wadowice este una din cele mai mari companii poloneze din Europa Centrală şi de Est - în segmentul produselor alimentare. Societatea este lider pe piaţa de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare în Polonia, Cehia şi Slovacia, producător principal în Ungaria, România, Bulgaria şi Lituania. Este, de asemenea, un producător important al produselor instant (cappuccino, cacao, frişcă instant pentru cafea, ceaiuri instant) din Europa Centrala şi de Est. Maspex este, totodată, lider pe piaţa de paste făinoase din Polonia. Societatea se bazează pe o strategie menţinută de-a lungul anilor, adică pe construirea brandurilor care sunt puternic inrădăcinate în conştientul consumatorilor şi pe realizarea proiectelor - achiziţiilor care să contribuie la extinderea ofertei de produse de marcă. Grupul Maspex Wadowice, în decursul a celor aproape 25 de ani de existenţă pe piaţă, a efectuat 16 achiziţii, dintre care 9 peste hotare. Printre ele se numără achiziţionarea diviziei de sucuri a firmei Walmark, lider pe pieţele de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare din Cehia şi Slovacia, preluarea a 100% părţi sociale ale firmei Olympos - producătorul principal pe piaţa de sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare din Ungaria, achiziţionarea societăţii Queen's, producător important de sucuri din Bulgaria, preluarea părţilor sociale ale firmei ungureşti Plusssz Vitamin Kft - proprietarul mărcii Plusssz, liderul de pe piaţa suplimentelor alimentare din Ungaria şi al brandului Apenta, una din cele mai vechi mărci înregistrate de ape minerale de pe piaţa ungurească, preluarea a 100% părţi sociale ale firmei Arnos -producători de paste făinoase. Anul trecut, Tymbark Maspex Romania a achiziţionat liderii pieţei româneşti de mini-crackers şi mini-brezels - mărcile Salatini şi Capollini, iar pe piaţa poloneză, Maspex a cumpărat marca Malma.

Mărcile Tymbark, Kubu¶, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa si Plusssz sunt lideri clari în propriile categorii, sunt produse care se bucură de o enormă încredere din partea consumatorilor nu numai în Polonia, dar şi în alte ţări ale Europei Centrale şi de Est. Produsele Grupului Maspex Wadowice ajung în aproape 50 de ţări din întreaga lume. Compania colaborează cu clienţi din ţările Uniunii Europene şi din restul Europei, în SUA, Canada şi în Orientul Apropiat şi Îndepărtat. În majoritatea ţărilor enumerate, produsele firmei pot fi găsite pe rafturile celor mai mari reţele comerciale. Vânzările din străinatate constituie în prezent 1/3 din rulajul firmei care, în 2013, au depăşit cifra de 3 miliarde de zloti, iar în 2014 se vor situa la un nivel de aproximativ 3,3 miliarde de zlotiT.

Tymbark Maspex România a intrat pe piaţa românească în anul 1996 şi în prezent este unul din cei mai mari investitori polonezi din România. La acest moment, portofoliul companiei cuprinde produse instant cum ar fi Chocolatta La Festa, La Festa 3in1 şi Cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, cacao Brumi, cremă pudră pentru cafea Coffeeta, precum şi sucurile, nectarurile şi băuturile răcoritoare Tymbark, Tedi, Ciao şi Figo. În anul 2007, prin preluarea companiei Arnos (Oradea), în oferta de produse a companiei au aparut pastele făinoase "Arnos".

Începând cu februarie 2013, compania noastră deţine brand-urile Salatini, Tismana, Rollini d'Oro precum şi liniile de fabricaţie a acestor produse.

Tymbark Maspex România dispune de un complex modern de producţie şi depozitare situat în oraşul Vălenii de Munte, judeţul Prahova. În prezent, compania Tymbark Maspex Romania este lider pe piaţa românească de sucuri pe baza de morcovi cu brand-ul Tedi, pe piaţa nectarurilor cu brand-ul Tymbark, pe piaţa produselor instant cu brand-ul La Festa, pe piaţa ceaiurilor instant cu brand-ul Ekland şi pe piaţa cremei pudră pentru cafea cu brand-ul Coffeeta.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb