Compania multinaţională de transport la comandă Uber a anunţat concedierea a 400 de angajaţi ai Departamentului de marketing, ceea ce reprezintă o treime din cei circa 1.200 de salariaţi din acest serviciu, relatează agenţia EFE.
Într-un comunicat, firma din San Francisco (California, SUA) a confirmat informaţia prezentată de The New York Times şi a explicat că decizia face parte din procesul de restructurare în care este implicată compania Uber de la ieşirea sa pe bursă, pe 10 mai.
"Vorbim clar: trebuie să ne recuperăm avantajul. Câştigăm fiind rapizi şi multe dintre echipele noastre sunt destul de mari, ceea ce face să de dubleze munca", a spus, pentru a justifica aceste concedieri, CEO al Uber, Dara Khosrowshahi, transmite aceiaşi sursă.
Decizia vine după ce, pe 7 iunie, au părăsit compania doi directori, cel de operaţiuni, Barney Harford, şi şefa Departamentului de marketing, Rebecca Messina, plecarea lor fiind justificată, la acel moment, prin faptul că posturile lor nu mai sunt necesare odată cu restructurarea.
În cazul lui Harford, chiar Khosrowshahi şi-a asumat responsabilităţile acestuia, deoarece, odată realizată ieşirea pe bursă şi "cu actualul mers al companiei", a spus el, are mai mult timp la dispoziţie.
"Asta îmi permite să fiu mai implicat în operaţiunile zilnice şi să ajut managerii noştri la soluţionarea problemelor în timp real, pe măsură ce se asigurăm că facem ca viziunea noastră pentru platformă să devină o realitate", a precizat Khosrowshahi, conform EFE.
În legătură cu fosta şefă de marketing, CEO-ul companiei a explicat că "este tot mai clar pentru noi că este crucial să avem o relaţie consistentă şi unificată cu presa, consumatorii, partenerii şi politicienii", motiv pentru care am decis unificarea departamentelor de marketing, comunicaţii şi politică.
În acest context, postul ocupat de Messina a dispărut, fiind integrat în noul macrodepartament condus de cel care a fost, până la acel moment, vicepreşedinte de comunicare şi politici publice, Jill Hazelbaker, mai scrie sursa citată.
În paralel, după anunţul Uber, principalul său competitor pe pieţele americană şi canadiană, Lyft, a anunţat schimbări ale organigramei, respectiv renunţarea la şeful de operaţiuni, Jon McNeill, al cărui post va dispărea şi atribuţiile sale vor fi repartizate altor directori.