Autorităţile europene de reglementare a practicilor anticoncurenţiale au deschis, astăzi, o investigaţie privind reclamele digitale ale Google, pentru a vedea dacă compania favorizează propria afacere, în detrimentul rivalilor, companiilor şi a publicaţiilor online, transmite Reuters, citată de Digi24.
"Investigaţia formală va examina în mod special dacă Google distorsionează competiţia prin restricţionarea accesului părţilor terţe la datele utilizatorilor cu scopul de a face reclame pe site-uri şi aplicaţii, în vreme ce păstrează astfel de date pentru propria utilizare", a transmis Comisia Europeană într-un comunicat de presă.
Google a generat, anul trecut, venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume. Reclamele de pe domeniile sale, inclusiv funcţia de căutare, YouTube şi Gmail, reprezintă marea parte a vânzărilor şi profiturilor.
Aproape 16% din venituri vin din afacerea de afişare sau reţea, în care alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde reclamele pe site-urile şi aplicaţiile lor.
Google, cel mai folosit motor de căutare de pe internet, a ajuns la un acord istoric cu autorităţile franceze care reglementează concurenţa comercială. Compania americană a promis că va face modificări la nivel mondial în practicile de promovare a propriilor servicii, după ce a făcut abuz de poziţia sa dominantă pe piaţa de reclame online.
Statul francez a amendat Google cu 220 de milioane de euro, după reclamaţii depuse de două mari grupuri de presă şi ziarul Le Figaro.