Compania anglo-olandeză de bunuri de larg consum "Unilever" Plc a decis să cumpere start-up-ul "Dollar Shave Club" LLC din SUA, care produce articole de îngrijire pentru bărbaţi, în cadrul unei afaceri ce îi va extinde operaţiunile din sectorul îngrijirii personale.
Termenii financiari ai afacerii nu au fost dezvăluiţi, însă, conform revistei Fortune, care citează surse, "Unilever" plăteşte un miliard de dolari în numerar pentru compania din California.
Cifra de afaceri a "Dollar Shave Club" este aşteptată să crească la peste 200 de milioane de dolari în 2016, de la 152 de milioane de dolari în 2015, potrivit unui comunicat "Unilever".
Achiziţia realizată de "Unilever" subliniază succesul modelului neconvenţional de business al "Dollar Shave Club", compania vânzând produsele de îngrijire pentru bărbaţi prin livrare la domiciliu, în baza unui abonament. "Dollar Shave Club" trimite produsele direct la clienţi pentru o sumă care începe de la un dolar pe lună.
Fondatorul "Dollar Shave Club", Michael Dublin, va continua să fie directorul executiv al companiei după finalizarea tranzacţiei - aşteptată în trimestrul al treilea din 2016.
"Unilever", care are în portofoliu produse precum Axe, Dove sau Pond's, este una dintre cele mai mari companii din lume, în sectorul în care activează. "Unilever" concurează cu alţi giganţi din domeniu, precum "Procter & Gamble Co" (P&G) şi "Colgate-Palmolive Co".
În decembrie 2015, brandul de lame de ras Gillette, deţinut de P&G, a iniţiat un proces împotriva "Dollar Shave", pentru încălcarea brevetelor.