România este campioană la tot ceea ce înseamnă accidente rutiere, şase autovehicule din 100 provoacă o daună şi pierdem anual 1.600 de oameni în astfel de accidente, a declarat, miercuri, la o conferinţă de profil, Alexandru Ciuncan, director general şi preşedinte al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), conform agerpres.ro.
"Suntem, în România, campioni la tot ceea ce înseamnă accidente rutiere. Şase autovehicule din 100 provoacă o daună. În Polonia, procentul e undeva la 4%, iar în Cehia e la 3%, Asta e o problemă sistemică. Lansez o invitaţie de a vă alătura Coaliţiei pentru Siguranţă Rutieră, un proiect de ţară pe care UNSAR l-a lansat săptămâna trecută. Sunt 33 de instituţii şi organizaţii. Avem un singur scop, nu-i despre asigurări, este despre cum putem să schimbăm realitatea asta. Pierdem 1.600 de oameni în fiecare an din accidente rutiere. Asta e o chestie sistemică", a spus Ciuncan.
El a subliniat şi că trebuie rezolvate elementele care ţin de evoluţia daunei medii şi de evoluţia ratei daunei, pentru că, potrivit datelor din primul trimestru al acestui an, strict pe RCA, se vede o creştere a ratei daunei cu şapte puncte procentuale.
"Astea-s nişte lucruri sistemice. Trebuie ajustat cadrul legislativ şi aici s-a discutat mult despre ce înseamnă legea RCA şi trebuie echilibrat modul în care funcţionează acest sistem şi făcut să funcţioneze într-un mod predictibil. Sunt multe lucruri de făcut pe zona asta sistemică", a precizat oficialul UNSAR, la "ZF Bankers Summit 23".
Pe de altă parte, Alexandru Ciuncan a semnalat că, dacă se vrea schimbarea structurii pieţei de asigurări din România, unde RCA-ul reprezintă 55% din asigurările non-life, Casco circa 20% şi property 12%, şi se vrea ca asigurările de viaţă şi asigurările de sănătate să se dezvolte este nevoie de pârghii fiscale.
"E nevoie de pârghii fiscale îmbunătăţite pe asigurările de sănătate şi de pârghii fiscale pe care nu le avem, deşi marea majoritate a ţărilor membre ale OECD le are pe asigurările de viaţă, de deductibilităţi", a precizat preşedintele UNSAR.
El a adăugat că, peste toate acestea, este nevoie de recâştigarea încrederii clienţilor.
"Noi facem an de an cercetări sociologice cu IRES, am lansat barometrul UNSAR- IRES. Şi românii asta îşi doresc de la un asigurător: seriozitate, corectitudine şi solvabilitate. Solvabilitate e un termen nou introdus în acest an şi deja 20% din respondenţi au zis că se uită la chestia asta. Sigur, trebuie să explicăm până la urmă şi despre ce e vorba aici când vorbim de termeni tehnici, dar trebuie să ne câştigăm încrederea clienţilor. Avem ambiţia ca industrie să facem asta şi cred că putem să facem lucrurile astea, dar numai dacă spunem lucrurilor pe nume. Şi într-adevăr, dacă vorbim de prime de asigurare, până la urmă ele ţin de tot ceea ce înseamnă frecvenţa producerii daunelor şi severitatea lor. Pur şi simplu sunt principii ale asigurărilor, sunt principii teoretice, sunt principii prinse în legislaţie. Şi, da, trebuie să fim corecţi în relaţia cu clienţii", a afirmat Ciuncan, potrivit agerpres.ro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.06.2023, 15:53)
Socializați prețul RCA-ul pe buzunarele celor fără accidente, în loc să-i penalizați pe cei cu trecut dubios, amenzi/accidente.
Prețul RCA trebuie să reflecte în primul rând riscul adus de șofer.
Până la 8 cilindri, 9 viteze, 500 cai putere, Gicuță de 42 de ani conduce Loganul cu 82 km/h în zone marcate cu 30 km/h.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.06.2023, 16:04)
Tu esti suparat ca esti suprataxat ca ai motor mare la masina?
La ce iti trebuie motor mare si multi cai daca mergi legal?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.06.2023, 16:47)
Majoritatea accidentelor din România, soldate cu decese îi în prim plan pe loganiști și restul motoarelor mici, siguranță zero, neacordare de prioritate, viteză excesivă pe segmente de drum cu limită 30 (pietoni, bicicliști, căruțași morți), tocmai pt. că șoferul de 0,9 știe cât are de tras pt. revenirea în regimul de viteză superior.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.06.2023, 20:36)
Ai argumente tampite. Doar pentru ca 0.01% dintre masinile care circula in Romania sunt peste 150 CP si peste 2 litri, asta nu inseamna ca ele nu provoaca 10-20% dintre accidente... observi diferenta? Provoaca de 100 de ori mai multe accidente decat sunt aceste vehicule agresive prezente in trafic.
Taci si plateste conform cu riscul pe care il reprezinti.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.06.2023, 23:27)
Iarăși jigniri gratuite, în ciuda statististicilor.
Un accident nu e provocat de o mașină puternică, ci de un nătărău care-și supraestimează calitățile de șofer sau potențialul mașinii.
Loganiștii pleacă de pe loc ca zmeii, numai că mașinile lor nu se mișcă decât până în fața celor cărora nu le acordă prioritate.
Loganiștii care nu încetinesc în localități ucid pietoni.
N-am avut niciun accident și n-am luat nicio amendă, dar plătesc pentru crimele unor sărăcani.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.06.2023, 00:26)
Ba jigniri meritate, pentru ca statistica te contrazice.
2018, 4400 de accidente grave.
Dacia – 971 accidente – 218 morți – 949 răniți grav
Volkswagen – 388 accidente – 120 morți – 377 răniți grav
Opel – 325 accidente – 68 morți – 336 răniți grav
Renault – 240 accidente – 79 morți – 242 răniți grav
Ford – 231 accidente – 68 morți – 240 răniți grav
Bmw – 189 accidente – 79 morți – 242 răniți grav
Daewoo – 181 accidente – 50 morți – 162 răniți grav
Mercedes – 138 accidente – 40 morți – 132 răniți grav
Dacia are o cota de 22% dintre accidente. Exista 1,3 milioane de masini Dacia pe strazi din 7,8 milioane. Adica 16%.
Volkswagen are acelasi numar de masini la o rata de accidente de 9%.
BMW are o rata de accidente de 4,3% desi are mai putin de 100 000 de vehicule pe strazi, adica 1,2% din parcul auto national. Deci soferul de BMW este de 3 ori mai predispus la accidente decat soferul de Dacie.
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.06.2023, 00:30)
Explicatia pentru statistica Volkswagen este foarte simplu de intuit. Dacia nu a avut masini de familie. Si poate inca nici nu are ceva pentru acest segment. Volkswagen cu breakurile lor reprezentau migrarea familiilor la o masina mai incapatoare. Iar familistii conduc mai prudent.
Soferii de BMW sunt de departe cei mai riscanti.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.06.2023, 06:33)
Conform statisticilor, Dacia e ceea ce spun eu.
Statisticile tale spun nr. mașini implicate în accidente grave.
Cazanele Dacia sunr de departe pe primul loc la provocarea acestor accidente.
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.06.2023, 09:46)
Prostia pe care o spui tu e dovada faptului că n-ai învățat la școală să PONDEREZI numărul de accidente la unei mărci de mașină la procentul parcului auto reprezentat de marca respectivă. Iar apoi să ordonezi descrescător.