Dacă nu te laşi furat de aparenţe, distanţa dintre victorie şi înfrîngere, în cazul votului pe moţiunea de cenzură din Parlamentul României, nu este deloc uşor de măsurat. Păi, cum aşa, nu e clară înfrîngerea PSD, varianta de avarie Dăncilă? Nu ei au pierdut majoritatea, nu ei au încasat bufnitura? Nu pleacă, ei, de la Palatul Victoria?
...Ei? Care, ei? Sigur, Dăncilă şi cei vreo sută de miniştri, secretari de stat, şoferi cu carnetul de secretari de stat în buzunar, consilieri şi mai ştiu eu ce alţi ţuţări din aşa zisul cerc zero al guvernării, pleacă! Dar, abia plecată din clădirea guvernului, peste doar vreo două zile, Dăncilă îşi va etala oferta şi forţa politică în marele miting electoralo-triumfal de la pavilionul cel mare al Expoziţiei. N-am auzit să-l fi decomandat cineva! Nici Dăncilă, nici restul conducerii PSD. Pe principiul sănătos al promovării socialiste, conform căruia, "orice şut în fund este un pas înainte", înfrîngerea de azi se poate transforma în victoria de mîine, mai repede decît pot visa, măcar, opozanţii PSD-ului. În ciuda a ceea ce cred, fără nici un temei real, tot felul de visători şi "pafarişti" din politica noastră, PSD-ul nu este deloc făcut din materialul fragil al porţelanului de China. Nu se sparge în mii de bucăţi, nici dacă dai cu măciuca; nu se dizolvă, nici în acizii cei mai corozivi; nu dispare în neant ca fulgul topit de căldura răsuflării vreunui îndrăgostit de idealul purităţii absolute. Nu! Natura politică a PSD-ului este de tip proteic. Alte forme, alte alcătuiri, la nevoie, dar aceeaşi identitate, renăscînd din străfundurile temeiurilor care i-au dat iniţial naştere, care l-au proţăpit, apoi, pe prispa ideologică a social-democraţiei din România, care i-au permis, de atunci încoace, să domine în timp şi prin consecinţele sociale ansamblul guvernărilor post-decembriste, care l-au făcut să genereze neîntrerupt noi lăstari, la vîrful conducerii, şi noi rădăcini, la bază, jos la firul ierbii, acolo unde "omul nou de tip psd-ist" stă cuminte cu vechiul vot în mînă, gata să-l pună în urne, "pentru binele partidului şi al ţării". "Marşul revanşei PSD" a început, chiar înainte ca cei loviţi ieri de moţiunea de cenzură să fi apucat să dea, formal, comanda "Înainte, la lupta cea mare, tovarăşi!".
Iar, cine nu ia în calcul acest "rebound" ori este naiv, din cale-afară, ori "habarnamist" de profesie. Din aceeaşi perspectivă, ieşirea de la guvernare este un uriaş balon de oxigen pentru viitorul electoral al PSD-ului. În loc de răspunsuri la întrebările tot mai constrîngătoare şi neplăcute ale realităţii, liderii şi oamenii PSD-ului vor putea să se dedice fără nici un cost, dimpotrivă, doar cu cîştig net, activităţii de a arăta cu degetul paiul din ochiul viitoarei guvernări, ridicării imnurilor închinate "marilor realizări ale guvernării sale, abia încheiate", respectiv lansării în tumultuoase valuri de promisiuni pentru un alt "viitor de aur psdist", pe care electoratul său şi nu numai este gata oricînd să le asculte cu plăcere.
Dar, cu victoria "opoziţiei", cum stăm? Păi, cam tot pe acolo! În primul rînd, opoziţia care se oglindeşte în această victorie este un simplu compus aritmetic. Nicidecum o structură politică, cît de cît, coerentă. Dimpotrivă, este mai degrabă concurenţială, competitiv-conflictuală. Ca dovadă, chiar primele gesturi şi declaraţii, după succesul moţiunii de cenzură. Orban s-a grăbit să ataşeze victoria la carul electoral al lui Iohannis şi abia apoi căruţei PNL-ului; Ponta se comportă ca şi cînd ea ar fi rezultatul acţiunii "uriaşului partid" Pro-România, iar Barna ca şi cînd l-ar privi mai degrabă pe el, candidatul prezidenţial, decît USR-ul. Această "opoziţie" va trebui să treacă, în doar cîteva zile, un examen politic încă şi mai complicat, mai plin de consecinţe pentru ea, decît dărîmarea guvernului Dăncilă: realizarea unei înţelegeri privind compoziţia, mandatul şi sprijinul parlamentar pentru investitura viitorului Guvern al României. Cine crede că asta-i floare la ureche, îşi face doar iluzii!!! Drumul de la victorie la eşec ar putea fi mai scurt chiar decît se arată în cele mai rele coşmaruri ale celor care încă jubilează, astăzi, pentru victoria de la urnele parlamentare. Dacă trece acest examen cu bine, urmează încă unul, şi mai greu. Exerciţiul guvernării propriu zise, cu orizontul alegerilor prezidenţiale, locale şi parlamentare în faţă. Dar, nu oricum, ci pe fondul unor condiţii economice şi politice, atît interne, cît şi internaţionale, tot mai puţin favorabile, dacă nu de-a dreptul ostile. Programul acestui an de guvernare, pînă la viitoarele alegeri parlamentare, nu poate fi ideologic, cu atît mai puţin nu poate fi construit pe logica primară, "să desfacem ceea ce a făcut PSD-ul". Este nevoie de un program cu ţinte puţine şi sigure, care pot fi atinse, construit mai degrabă la temperatura rece a realismului politic şi a ambiţiilor limitate. În nici un caz, un instrument electoral. Într-o situaţie similară, s-a mai găsit doar Preşedintele Constantinescu. Atunci, el a recurs la varianta unui guvern cvasi-tehnocrat, cu un prim-ministru, Mugur Isărescu, scos încă înainte de investitură din orice competiţie politică, căruia, suplimentar, i s-a garantat întoarcerea la poziţia din care fusese extras, aceea de Guvernator al BNR. Cît despre alegerile care au urmat, ele au fost, ca să folosim un eufemism, un remarcabil "reviriment" al PSD-ului, intrat în era Năstase!
Aşa stînd lucrurile, mă tem că pe culoarele politicii de la Bucureşti, vom mai auzi strigătul victorios, "Uraaaaaa tovarăşi, am înfrînt!"
1. Ni s-a deschis un viitor luminos! :))
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 11.10.2019, 10:39)
Bazat pe un guvern minoritar facut de PNL. Care intr-un an, nu trebuie sa faca minuni, pentru a dezamagii marea masa a alegatorilor, alegatori de ce soi or fi fiind ei: pesedisti, penelisti, useristi... Trebue doar sa administreze onest si cinstit. Mai mult, sa nu se atinga de "marile realizari pesediste", cresterile de salarii si pensii. Si si mai mult, sa continue politica PSD in aceste domenii. Daca pesedeii au putut si zic ca pot, de ce n-ar putea si peneleii? Aceasta in timp ce, bazati...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.10.2019, 10:47)
Da, urmeaza manifestarile grave ale crizei financiare globale si cred ca-ti vei fi dorit sa le prinzi cu un guvern PSD.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Jiji în data de 11.10.2019, 11:04)
"marile realizari pesediste": de ce in ghilimele? Asta chiar a fost cea mai mare realizare. Si s-a facut doar fiindca a existat vointa politica. Nu ma intelege gresit. Sunt constient de importanta investitilor, dar cu ce ne ajuta daca avem autostrazi ca in Germania, universitati ca in SUA trenuri ca in Japonia, daca oamenii nu au acces la ele dpdv financiar.
1.3. Corect (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2019, 11:27)
Credeti ca investitiile liberale se fac in oameni ? Nu intereseaza capitalul uman decat daca este devalorizat si bun de exploatat, asa cum au devalorizat tot in tara asta ca sa poate fi vandute pe 2 bani. Coeziunea se reduce la Conexiune prin culoare de transport, energetica, chiar daca nu mai putem plati facturi pt energie... Ne cred prosti, buni de manipulat! Nu trebuie sa ne cpnducem dupa criteriile unei companii, eficienta trebuie sa fie si sociala si ecologica, nu doar economica. Mai...
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Jiji în data de 11.10.2019, 11:29)
MAKE: Nu stiu daca vine criza financiara in scurt timp. Majoritatea o asteapta deja de 8 ani si tot nu a venit. Iti dau dreptate, semnele unei crize sunt cu duiumul si pe burse marcam maxime istorice. Pe de alta parte nesiguranta actuala si pesimismul curent pot fi oportunitati de investitii. Razboiul comercial al SUA cu nespe mii de tari va trece odata cu Trump, China nu va intra veci in recesiune si Iranul nu cred ca va fi atacat. Cea mai mare frica pe care oo am e intarirea partidelor...
1.5. Urmeaza haosul (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2019, 11:34)
Pribeagul e inocent. Crede povestile turnate de aparatorii capitalului global, total deconectat de oameni!
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2019, 11:37)
Acguis-ul comunitar nu le da voie, e creat de liberali iar noi doar l-am preluat ca atare.
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Jiji în data de 11.10.2019, 11:54)
Sunt total de acort cu dumneavoastra. Intr-adevar capitalul uman e factor de productie (si de muls). Omul in toata istoria sa, a exploatat alti oameni. Sclavagismul, colonialismul, feudalismul sunt fundamentele (neo-)capitalismului si fascismului. De fapt capitalismul e varianta light si frumos impachetata a celor 3 sisteme mentionate. Un concern multinational practic intruchipeaza cele trei sisteme. Actionarii sunt monarhii sau boierii; angajatii sunt taranii (in tarile...
1.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2019, 12:32)
interesant
1.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.10.2019, 13:13)
Jiji: atentie!, nu am spus ca vine criza financiara, ci "manifestarile grave ale crizei financiare globale", asta vrind sa insemne ca ne aflam inca, in criza declansata in 2007 si ca doar manifestarile ei, pina acum, nu au fost atit de virulente.
Nu poti spune (cum spui) "Nu stiu daca vine criza financiara in scurt timp. Majoritatea o asteapta deja de 8 ani si tot nu a venit.", pentru ca te afli in mijlocul ei, de 12 ani.
Criza financiara internationala s-a numit "criza de...
1.10. Problema cu ce scrieti dvs.... (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 11.10.2019, 13:13)
... si domnul Jiji este una care a fost magistral rezumata de Margaret Thatcher - the problem with socialism is that eventually you run out of other people's money.
Asa si cu mareata realizare pesedista a cresterii pensiilor si salariilor (nu mai vorbesc despre investitia in capitalul uman prin cresterea pensiilor) - imprumutand in nestire la de departe cele mai mari costuri din Europa (aud ca pana si grecii reusesc sa se imprumute la dobanzi negative...) si implicit...
1.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de Mhcrnl în data de 11.10.2019, 13:47)
Simplu tiparesti si mai multi bani.
1.12. Raspuns pt. domnul din sat (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de Jiji în data de 11.10.2019, 14:01)
Eu vad un pic altfel lucrurile. Thatcher si cu Reagan au deregulat pietele la maxim. Parerea mea e, ca in special Reagan a inceput sa distruga clasa de mijloc americana. Rezultatele se vad azi: SUA e tara cea mai bogata, dezvoltata si inovativa. Si totusi o mare marte dintere americani traiesc de pe o zi pe alta. "Bogatii" devin tot mai bogati si saracii tot mai saraci si mai multi. Cu alte cuvinte, treptat ne intoarcem in feudalism unde exista cativa boieri, baroni si voievozi dar si multi...
1.13. Raspuns pentru domnul din sat 2 (răspuns la opinia nr. 1.10)
(mesaj trimis de Jiji în data de 11.10.2019, 14:06)
in ceea ce priveste pensile si salariile nu sunt de acord deloc. Majoritatea celor care primesc pensie au muncit o viata. Ei au construit toata infrastructura pe care noi o folosim acum. Merita un trai decent. Cat despre salarii: problema nu e ca cei de la stat castiga prea mult, ci faptul ca cei din mediul privat prea putin. Asta a fost o manevra de a creste veniturile angajatilor, deoarece prin cresterea salariilor la stat, mediul privat a trebuit sa reactioneze.
1.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 11.10.2019, 14:20)
Chiar si in varianta ca raspunsul tau ar fi fiind dat la misto, oricum arati ca n-ai priceput problema: sa "tiparesti si mai multi bani" nu inseamna decit o datorie mai mare.
Eu intrebasem:
"Imi explici si mie cum scapi de supraindatorare cind te indatorezi si mai tare si esti tot mai nerentabil pe masura ce te indatorezi? "
Raspunsul tau este:
"Te indatorezi si mai tare".
Prostia o vad, dar unde e umorul?!
1.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de Jiji în data de 11.10.2019, 14:44)
Ok MAKE, am inteles gresit.
Nu stiu care vor fi manifestarile grave ale crizei financiare globale si cand ne vor lovi. Dar cu siguranta vor veni. La momentul oportun ma voi adapta. Orice criza e o sansa pentru un nou inceput. Probabil odata cu big bang-ul va veni o noua revolutie industriala. Aici prevad doua scenarii: 1. multe companii vor da faliment, piata se va curata de firme "zombie", care traiesc doar din mila statului prin subventii directe sau ascunse. Se vor infinta noi firme...
1.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.14)
(mesaj trimis de Jiji în data de 11.10.2019, 14:57)
MAKE: Pai are dreptate pe undeva. Pana acum asta a fost reteta. Multe datorii de razboi au fost sterse candva. Un stat nu se poate declara insolvent? Parca facuse Argentina ceva de genul.
Sau poate fiscul ar putea cauta prin paradisurile fiscale? Sa combata mai puternic evaziunea fiscala? Tocmai am vazut pe situl Institutului de Statistica German (pacat ca nu pot pune linkul) ca in Europa se pierd anual 1.511,7 miliarde de dolari prin evaziune fiscala (Asia 665,9 Mrd.$,...
1.17. Nu-mi ucideti visele! :)) (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 11.10.2019, 15:32)
Stimati comentatori,
Siugur ca as putea fi analitic, comentind la fiecare comentariu si problema. Dar timpul... mereu timpul pare a ne lipsi.
Asadar, consider ca drumul drept pentru scumpa noastra tara este asigurarea dezvoltarii economice cu sprijinul marilor nostril parteneri. Daca nu cu ei, atunci cu cine? Daca nu acum, atunci cind? Este necesar ca aceste parteneriate sa fie puse in valoare, ca sa nu mucezeasca. Avem nevoie aproape ca de aer de folosirea eficienta a resurselor noastre...
1.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.17)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2019, 15:53)
Comentariul matale putin nostalgic ceausist denota virsta tinara. Esti bine prins in capcana mirajului dezvoltarii pe datorie si folosirea banilor altora pentru momentul momentan beneficiului personal. Ziua reculegerii in fata distrugerii himerei vine. Eu cred ca trebuie sa te pregatesti ca si mine. Cumpara aur.
1.19. Fara suparare, nu inteleg cum poate (răspuns la opinia nr. 1.18)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 11.10.2019, 20:54)
un tinar sa fie nostalgic ceausist?
Ce este nostalgic ceausist in comentariul meu?
Nu-i vorba de dezvoltare pe datorie, este vorba de investitii, care chiar daca sunt straine sunt facute in beneficiul ambelor parti.
Sa fie Lumea, in complexitatea ei, o himera. Nu cred. Lumea este realitate.
1.20. "vreau sa vad cum vor reusi creditorii (răspuns la opinia nr. 1.15)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 11.10.2019, 21:04)
sa-si recupereze datoriile"
Sigur ca in Lume exista creditori mari, care dau majoritatea creditelor. De ce ar vrea acesti creditori sa-si recupereze datoriile, cind pot fi doar mari creditori in vecii vecilor?
"Concurenta este motorul inovatiei". Asa este. Cind inovatia duce lumea inainte, ce dezavantaje poate avea inovatia, inafara unor pagube colaterale? Asta inafara de cazul in care lumea ar fi atit de timpita incit sa se detoneze.
1.21. Consider ca "Expansiunea multinationalelor " (răspuns la opinia nr. 1.7)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 11.10.2019, 21:16)
este tot ce poate fi mai bun pe lume, pe motivul ca multinationalele au capacitatea sa dezvolte produsele si sa ofere oamenilor produse din ce in ce mai bune.
Cine are acapacitatea sa dezvolte produsele, sa duca lumea inainte? Chiar daca or fi genii singulare, acestia sfirsesc, normal, prin a fi multinationale.
Nu dati cu copita in multinationale, factor de progres si civilizatie.
1.22. "marile realizari pesediste": (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 11.10.2019, 21:27)
de ce in ghilimele?
Pai ti-ai dat singur raspunsul: "In atatia ani de guvernare au luat mult prea putine si neinsemnate masuri de stanga."
Completez: in rest a facut numai si numai prostii.
"dar cu ce ne ajuta daca avem autostrazi ca in Germania, universitati ca in SUA trenuri ca in Japonia, daca oamenii nu au acces la ele dpdv financiar."
Este simplu: infrastructura creaza dezvoltare, dezvoltarea creaza mijloace, mijolacele creaza "acces la ele dpdv financiar.". Simplu, nu?
1.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.21)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2019, 21:27)
Boeing este o multinationala locala americana. Se auto-regula in privinta sistemelor de control. Avem rezultatul acestei auto-regulari: 2 avioane prabusite si sute de morti. Daca erai mort acuma nu poti spune ca este un factor de progres. Trebuie sa citesti teoria sistemelor.
Am scris ca esti nostalgic ceausist pentru ca ti-a fost prezentata imaginea buna a vremilor respective. Totul este un ciclu. Asteapta linistit pentru ca socialismul va reveni, cit de curind, pentru ca este singurul mod...
1.24. Cu o conducere onesta, serioasa, cinstita, (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 11.10.2019, 21:42)
fie cu guvern PSD, fie cu guvern PNL, pentru noi "manifestarile grave ale crizei financiare globale" pot fi insignifiante.
Ce criza putem avea noi, cind o buna parte a populatiei este la limita saraciei si mare parte a restului este obisnuita cu raul?
Sa ma preocupe restul de citeva procente care au dovedit ca sunt doar niste porci? Niciodata!
1.25. Fugi (răspuns la opinia nr. 1.9)
(mesaj trimis de Anton Paul în data de 12.10.2019, 11:14)
Ceea ce intrebati, mai mult retoric, se circumscrie perfect tuturor pacalitilor cu credite in valuta din perioada 2006-2008.
La nivel micro te opresti din plata datoriei originare si platesti numai supraindatorarea. Eventual ajungi in executare silita si te lupti sa dovedesti ca deja ai platit totul pentru ca ai avut clauze abuzive (chiar manifestari abuzive).
Ca solutie macro, distrugi sistemul care a generat aceasta morisca ilogica. Doare pe toata lumea, desigur, dar distrugi...
1.26. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.10.2019, 16:37)
Alo Make! Ai scris fara ochelari? ai alunecat in enormități. Acum ne vi cu efectele grave ale crizei? Ai fost plecat mult timp in concediu.
1.27. Modificare arrt 123 (răspuns la opinia nr. 1.26)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 14:57)
Sa gandim pozitiv daca mai putem.. ! Cel mai util este sa actionam in acest sens! Sa trecem la modificari ale Tratatelor europene pentru ca de acolo porneste raul.. Razboiul financiar, economic si de foc e declansat de cei care vor sa castige si mai mult! Nu iti e clar?! Folosesc ideologia transformata in legislatie primara si secundara in folosul celor ce detin puterea economico-financiara. Nu trebuie sa fii genial sa vezi aceste lucruri simple. Factorul militar inca este instrumentul...
1.28. Exploatare si lacomie (răspuns la opinia nr. 1.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 15:30)
Corect! Problema este in criteriile capitaliste de ierarhizare a succesului, prin insusirea plusvalorii. Esti de succes daca exploatezi cat mai mult firta de minca, pardon, esti competitiv. Lunea pe dos! Atunci profiti de inocenta celor multi si pui pe unii contra altora. Scoti false probleme in fata.. pentru a ascunde pe cea principala, exploatarea din mediul privat!.. dar si public.. lacomia celor care vor sa aiba si mai mult.
1.29. Pt 1.11- schimbare sist financiar (răspuns la opinia nr. 1.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 15:40)
Cine sa tipareasca? Asta e problema! Daca BNR o face trebuie sa modificam art 123 din Tratatul de la Lisabona ca sa o poate face. Altfel nu are voie! Bani printati de FED, fara acoperire in aur, e practica veche in SUA, numai ca FED e privata. Pentru banii imprumutati statului cer dobanzi. Acest sistem privat financiar trebuie schimbat! El este cauza cauzelor crizelor de tot felul!
1.30. Spalar pe creier (răspuns la opinia nr. 1.21)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 15:43)
Scoala e de vina, profesorii neinformati care nu vor sa spuna adevarul, media la fel. Nu e de mirare ca avem rezultate educationale precum Pribeagul, spalati pe creier. Ca el sunt multi tineri care au platit la casa pentru in cos gol!
1.31. Mai mult adevar si etica! (răspuns la opinia nr. 1.22)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 15:48)
E greu de inteles pentru multi ca Pribeagul, care doar repeta poezii fara sa isi puna mintea sa judece drept si sincer. Macar sa isi adviltw constiinta care este morala , intotdeauna! Fara principii etice, morale introduse in toata legislatia si politicile nationale si europene dar mai ales mondiale, riscam sa ne autodesfiintam in calitate de cuvilizatie umana!
1.32. pt Pribeagul (răspuns la opinia nr. 1.21)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 21:28)
Elementele de care avem nevoie pentru a supraviețui sunt deținute de corporații. Nu avem hrană pentru noi în copaci, nici apă proaspătă în izvoare, nici teren pentru a construi o casă. Dacă încerci să iei ceea ce îți oferă Pământul, vei fi închis.
Descoperim lumea printr-un manual. De ani de zile stăm și regurgităm ceea ce ni s-a spus. Testați și...
1.33. Oooo... nu! (răspuns la opinia nr. 1.32)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 15.10.2019, 15:05)
"Elementele de care avem nevoie pentru a supraviețui sunt deținute de corporații."
Corect. Sunt detinute de corporatii pentru a ni le livra. Si pentru asta corporatiile trebuie sa aiba mijoacele pentru a produce respectivele elemente.
"Nu avem hrană pentru noi în copaci, nici apă proaspătă în izvoare, nici teren pentru a construi o casă. Dacă încerci să iei ceea ce îți oferă Pământul,...
2. Minciuni ideologice
(mesaj trimis de anonim în data de 11.10.2019, 14:54)
Ideologiile ne mint, politicienii la fel iar bancherii profita! Mai spune cineva adevarul gol - golut?
2.1. fantezii prezentate realitatea (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 21:36)
Noi nu distrugem planeta. Distrugem toată viața de pe ea. În fiecare an mii de specii dispar. Și timpul se scurge. Dacă locuiți în America există o șansă de 41% să faceți cancer. Boala de inimă va ucide unul din trei americani. Luăm medicamente prescrise pentru a face față acestor probleme, dar îngrijirea medicală este a treia cauză principală de deces după cancer și...
3. Modificare tratat UE
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 14:31)
Vor sa ne invonga pe toti acest presedinte razboinic! Vor sa taie 400 000 de salarii definitiv, toate bonusurile si sporurile bugetarilor! In plus au Legalizat implicarea intrwgului popor intr-un conflict armat! Conducatori de 2 bani care stiu sa ne faca doar carne de tun, sa declanseze razboia pentru folosul unei minoritati bogate, lacome si nesatule, care vor mai mult si mai mult cu pretul vietii si sufletelor noastre! Acesta este viitorul luminos descris de Pribeagul! Daca nu e razboi de...
3.1. banii nu pot fi mâncați (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 21:32)
Construim orașele lor, conducem mașinile, luptăm războaiele lor. La urma urmei, banii nu sunt ceea ce îi conduce. Este puterea. Banii sunt pur și simplu instrumentul pe care îl folosesc pentru a ne controla. Hârtii lipsite de valoare de care depindem pentru a ne hrăni, a ne mișca, a ne distra.
Ne-au dat bani și în schimb le-am dat lumea. Acolo unde erau copaci care curățau aerul nostru, acum sunt fabrici care o...
3.2. Acesta este viitorul luminos descris de Pribeagul! (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 15.10.2019, 15:22)
"Vor sa taie 400 000 de salarii definitiv, toate bonusurile si sporurile bugetarilor"
Sute de mii, poate chiar 4 taie frunze la ciini. De fapt, daca ne uitam mai bine la sistemele de educatie, sanatate, protectia populatiei, ne dam seama ca mai multi bugetari nu stie nimeni ce fac. De ce sa nu plece acestia in productie, sa faca si ei ceva util omului si societatii! In acest fel se creaza posibilitatea de a da salarii decente celor care ramin in sistem.
Ce sunt acelea bonusuri, ce sunt...
4. politicienii nu ne servesc
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 21:44)
Alegerile prezidențiale ar putea fi, de asemenea, o monedă aruncată. Sunt două fețe ale aceleiași monede. Alegem ce parte ne dorim și iluzia alegerii, a schimbării este creată. Dar lumea rămâne aceeași. Nu reușim să înțelegem că politicienii nu ne servesc; ei servesc pe cei care îi pun la putere.
Avem nevoie de lideri, nu de politicieni. Dar în această lume de urmăritori,...
4.1. mai bine sau mai rău (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2019, 21:47)
Internetul ne dă puterea de a împărtăși un mesaj și de a uni milioane de oameni din întreaga lume. Cât timp mai avem, putem să folosim ecranele pentru a ne apropia, nu pentru a ne despărți.
Putem să continuăm să slujim acestui sistem de distrugere până când nu mai rămâne nici o amintire a existenței noastre. Sau ne putem trezi. Realizați că nu mergem în sus, ci...