Vânzările de laptopuri Dell au crescut cu peste 140% în trimestrul al doilea din 2007, comparativ cu perioada similară din 2006, iar vânzările de sisteme de birou au înregistrat creşteri de peste 65% în perioada menţionată, au anunţat ieri reprezentanţii companiei.
Numărul de laptopuri comercializate de compania Dell în trimestrul al doilea, în România, a înregistrat o creştere de 144,6%, de la 7.240 unităţi, la 17.710 unităţi, faţă de perioada similară a anului trecut. În ceea ce priveşte vânzările sistemelor de birou vândute de Dell, acestea au ajuns la 15.800 unităţi în trimestrul al doilea, în creştere cu 68,1% faţă de intervalul corespunzător din 2006, când compania a raportat vânzări de 9.400 unităţi, potrivit unui studiu al International Data Corporatioan (IDC) citat de oficialii companiei, marţi, într-o conferinţă de presă.
Aceste creşteri s-au înregistrat datorită expansiunii retailului şi datorită dezvoltării serviciilor pentru companii mari, a declarat Dragoş Mateescu, directorul pentru România al Dell.
În ceea ce priveşte poziţia Dell pe piaţa românească, în trimestrul al doilea din 2007 compania avea o cotă de piaţă valorică de 13,6% (8,2% din punct de vedere al unităţilor). În trimestrul unu al aceluiaşi an compania a ocupat locul trei pe piaţă, deţinând 8,1% pe piaţa valorică şi 5,7% din punct de vedere al numărului de unităţi.
În anul 2006, Dell a ocupat locul trei pe piaţa românească, raportând o cotă valorică de piaţă de 9,6% (6,4% din punct de vedere al numărului de unităţi).
Legat de cifra de afaceri a Dell în România, Dragoş Mateescu a spus că aceasta va înregistra o creştere de 60% faţă de anul 2006. "Iniţial am prognozat o creştere a cifrei de afaceri cu 50% pentru 2007, dar rezultatele de pe primele două trimestre ne arată că vom creşte mai mult de atât, până la 60%", a declarat Mateescu.
El a mai spus că principalii clienţi ai Dell (53%) sunt companii cu până în 500 de angajaţi. Alţi 12% dintre clienţii Dell sunt companii mari, iar 35% dintre cumpărătorii produselor companiei sunt utilizatori casnici.
"Întreprinderile Mici şi Mijlocii sunt baza dezvoltării oricărei ţări şi va fi în continuare segmentul care absoarbe cel mai mult de piaţa IT", a declarat directorul de ţară al Dell în conferinţa de presă de marţi, dedicată lansării a şase noi produse, sub numele generic "Vostro", dedicate companiilor cu până în 50 de angajaţi.
Astfel, compania a lansat patru noi modele de calculatoare portabile, cu preţuri începând de la 535 euro, fără TVA, până la 1.157 euro fără TVA. Cele două modele de sisteme de birou (desktop) - din care unul este disponibil şi într-o variantă mai compactă - au preţuri de la 415 euro fără TVA, până la 673 euro fără TVA. Dell este unul dintre cei mai importanţi furnizori globali de sisteme şi servicii.