Vânzările de smartphone-uri ale companiei BlackBerry au crescut cu 15% în al doilea trimestru, la 1,5 milioane unităţi, datorită implemetării cu succes a planului de afaceri al directorului general, John Chen, dar prezentul rezultat este cu mult sub cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, diferenţa fiind de 78%, informează Bloomberg.
Livrările au urcat de la 1,3 milioane în primele trei luni şi corespund unei cote de 0,5% pe piaţa mondială a smartphone-urilor, aflată în creştere.
John Chen a venit la conducerea companiei canadiene în noiembrie 2013. De atunci, BlackBerry şi-a mutat atenţia de la vânzarea de produse către consumatori individuali la furnizarea de servicii software către firme şi instituţii guvernamentale. Cu toate acestea, firma a încercat să îşi păstreze utilizatorii fideli, prin repunerea în vânzare a modelului BlackBerry Bold şi a lansării modelului Z3 pe piaţa din Indonezia, în luna mai.
Pe de altă parte, BlackBerry nu a reuşit să câştige cota de piaţă atinsă în al treilea trimestru din 2009. Compania nu a mai înregistrat un avans al vânzărilor din al doilea trimestru al anului 2013, când a lansat sistemul de operare BlackBerry 10.
În acest context, producătorul plănuieşte să lanseze noi modele de smartphone-uri, printre care Passport şi Classic.
În decembrie 2013, societatea a semnat o înţelegere pe cinci ani cu Foxconn Technology Group din Taiwan pentru externalizarea producţiei de smartphone-uri. Foxconn este cel mai mare producător de echipamente electronice din lume, fiind, printre altele, furnizor pentru Apple.