Vânzările Praktiker în România au scăzut, în primele nouă luni ale anului, cu 17,8%, la 153,6 milioane euro, din cauza măsurilor de austeritate şi creşterii TVA, care au redus puternic veniturile discreţionare ale populaţiei şi, implicit, cererea pentru produse de bricolaj. În trimestrul al treilea, vânzările Praktiker în România au coborât cu 25% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 57,2 milioane euro, se arată într-un raport al companiei, citat de Mediafax. Retailerul german de bricolaj deţine 26 de magazine pe piaţa românească.
"Deşi vânzările au mers foarte bine în unele ţări, iar alte pieţe s-au bucurat de creşterea prognozată, măsurile fiscale menite să stabilizeze finanţele publice în cele mai importante state pentru Praktiker, Grecia şi România, au condus la o reducere semnificativă a veniturilor discreţionare şi a cheltuielilor consumatorilor privaţi", mai arată sursa citată.
Compania notează că, în trimestrul al treilea, a devenit evident că riscurile macroeconomice identificate în prima parte a anului de Praktiker în România şi Grecia au devenit realitate, efectul fiind pe alocuri chiar mai sever decât se aştepta grupul în prognoza anuală.
La nivel internaţional, vânzările Praktiker au scăzut cu 5,8% în primele nouă luni, la 2,7 miliarde euro, respectiv cu 5,9% în trimestrul al treilea, la 911 milioane euro. Compania a înregistrat o pierdere netă de circa 100.000 euro în perioada ianuarie-septembrie, faţă de un profit de 7,5 milioane euro în acelaşi interval al anului trecut.