Veniturile Telekom în România au scăzut cu 4,2% în primul semestru, de la 503 milioane euro în primele şase luni ale anului trecut la 482 milioane euro în acelaşi interval din acest an, evoluţia negativă fiind determinată de reducerea tarifelor de încheiere a apelurilor, în trimestrul doi din 2014.
Veniturile din trimestrul al doilea s-au situat la 241 milioane de euro, în stagnare raportat la aceeaşi perioadă a anului anterior, dar şi faţă de primele trei luni ale acestui an, potrivit raportului financiar publicat, joi, de grupul german Deutsche Telekom.
"România a înregistrat scădere a veniturilor, cea mai mare parte fiind determinată de reducerea tarifelor de încheiere a apelurilor", se arată în raportul grupului german.
Profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierilor şi amortizărilor) obţinut din operaţiunile din România a coborât în primul semestru cu 23,5%, de la 136 milioane euro în ianuarie-iunie anul trecut la 104 milioane euro în intervalul similar din acest an.
În trimestrul al doilea, câştigul EBITDA a scăzut cu 30% comparativ cu perioada similară de anul trecut, de la 70 milioane euro la 49 milioane euro.
Grupul german a înregistrat în România o scădere uşoară a numărului de abonaţi pe segmentul telefoniei mobile, cu 0,5% faţă de iunie anul trecut, de la 6,046 milioane de clienţi la 6,015 milioane de clienţi. La finele lunii martie, operaţiunile din România aveau 6,008 milioane de clienţi de telefonie mobilă, iar în decembrie 6,047 milioane de clienţi.
Numărul de clienţi pe telefonie fixă a scăzut la 2,153 milioane la finele lunii iunie, cu 6,7% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut şi cu 3,8% raportat la decembrie. Numărul de clienţi a fost, de asemenea, mai mare în luna martie a acestui an, cînd se situa la 2,189 milioane.
Telekom a scăzut şi pe serviciile de broadband, unde a ajuns la 1,186 milioane de clienţi, în scădere cu 1,1% faţă de decembrie şi cu 1,2% raportat la iunie anul trecut. Comparativ cu luna martie a acestui an, scăderea a fost de 0,5%.
Datele publicate de grupul german pentru România nu includ operaţiunile GTS Central Europe pe piaţa locală. Deutsche Telekom a finalizat în iunie anul trecut achiziţia companiei poloneze de servicii de telecomunicaţii pentru companii GTS Central Europe, cu operaţiuni şi în România.
Telekom Romania este un brand care aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial. Grupul german furnizează produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii IT&C pentru clienţi din mediul de business.
În luna septembrie a anului trecut, Telekom Romania Communications, divizia care acoperă operaţiunile fixe, şi Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobilă, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom şi Cosmote România, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.
Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicaţii. Acţionari sunt grupul elen OTE - 54,01% şi Ministerul pentru Societatea Informaţională - 45,99%.
Telekom Romania Mobile Communications (fosul Cosmote România) are ca acţionari Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% şi Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) - 30%.