VICTOR GROSU, HYPE PROJECT: "Arhitectura şi designul interior pot creşte valoarea unei proprietăţi cu până la 40%"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii / 12 iunie 2020

"Arhitectura şi designul interior pot creşte valoarea unei proprietăţi cu până la 40%"

"Timpul petrecut în case s-a reflectat în cerere crescută în ceea ce priveşte reconfigurările de spaţiu sau reamenajările de locuinţe"

Designeul interior reuşeşe să transformăm o casă în "acasă", personalizând după stilul de viaţă propriu, pasiuni şi tabieturi o locuinţă. În ultimii ani, designul interior a trecut lui în ţara noastră de la stadiul de element de lifestyle şi a ajuns să fie considerat un factor de creştere a valorii investiţiei. Arhitectura de interior, care înglobează designul interior, poate creşte valoarea unei proprietăţi cu până la 40%

Victor Grosu a creat şi coordonat proiecte de arhitectură şi design interior de anvergură pe toate continentele, iar în anul 2019 a lansat Hype Project, studioul de arhitectură şi design interior pentru proiecte rezidenţiale premium. În lucrările sale, se inspiră din călătoriile şi experienţele personale şi îşi doreşte să creeze locuinţe care să schimbe vieţile clienţilor săi.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre evoluţia cereilor serviciilor de design interior în perioada de pandemie, despre principalele provocări din domeniu, dar şi despre ce însemnă mai exact designul interior.

Reporter: Cum a evoluat piaţa de design interior din ţara noastră?

Victor Grosu: În România, designul interior rezidenţial a luat amploare mediatică după 2011, odată cu creşterea vizibilităţii ansamblurilor rezidenţiale premium. Care, desigur, existau şi înainte de acest an, însă interesele românilor în ceea ce priveşte lifestyle-ul erau orientate către alte domenii, cum ar fi călătoriile, maşinile de lux, accesoriile sau obiectele de artă. Iar amenajarea proprietăţilor era realizată fie de arhitecţi, fie de proprietari, fără a urma o linie coerentă de design.

Începând cu 2013, designul interior profesionist a urmat un trend ascendent şi stabil, iar potenţial de creştere încă există. Efervescenţa pieţei rezidenţiale din ultimii ani a început să fie un magnet pentru investiţii în segmentul premium, iar designul interior nu mai este doar văzut ca un element de lifestyle, ci şi un factor de creştere a valorii investiţiei.

Reporter: Cât de important este designul interior atunci când vorbim de alegerea unei locuinţe?

Victor Grosu: Aici simt nevoia să aduc în discuţie arhitectura de interior care se confundă deseori cu noţiunea de "design interior", dar este mult mai mult. Un arhitect de interior identifică şi rezolvă probleme ce ţin de funcţionalitatea şi calitatea ambianţei unei locuinţe (elemente de construcţie interioară, recompartimentări, etc), iar contribuţia sa este esenţială în alegerea unei locuinţe. Arhitectura de interior înglobează designul interior, cu capacitatea sa creativă de a alege finisajele, mobilierul, corpurile de iluminat şi detaliile, iar împreună pot creşte valoarea unei proprietăţi cu până la 40%.

Nu de puţine ori, îi însoţim pe clienţii noştri în procesul decizional pentru alegerea unei locuinţe sau a unei investiţii imobiliare, ajutându-i să facă cea mai bună achiziţie, raportată la obiectivele şi bugetul acestora.

Reporter: Cu ce soluţii veniţi în abordarea amenajării?

Victor Grosu: Indiferent de mărimea sau tipul proprietăţii, scopul nostru este de a oferi o experienţă de locuit cât mai plăcută, cu impact semnificativ asupra vieţii clientului. Totodată, ne propunem să transformăm o casă în "acasă", plecând de la premisa că avem stiluri de viaţă, pasiuni şi tabieturi diferite. Iar interiorul locuinţei trebuie să se sincronizeze cu acestea tocmai pentru a crea acea experienţă.

Interioarele create de Hype Project sunt definite, în primul rând, de finisaje premium şi soluţii arhitecturale inovatoare: spaţii fluide, în care pereţii despărţitori sunt reduşi la esenţial, grinzile sunt camuflate, îmbinările sunt ascunse cu precizie, iar suprafeţele vitrate mari asigură o legătură organică cu spaţiul natural încojurător.

În ceea ce priveşte relaţia cu beneficiarul, încă de la început ne-am propus să oferim o soluţie "la cheie" pentru amenajarea proprietăţilor. Am studiat aprofundat stilul de viaţă al clienţilor noştri şi ştim cât de important este pentru aceştia să primească un serviciu integrat, care să le salveze timp şi bani, iar rezultatul final să se alinieze dorinţelor sale. Astfel, plecând de la un brief detaliat, oferim consultanţă, proiectare şi implementare, cu monitorizarea permanentă a execuţiei şi bugetului stabilit iniţial.

Reporter: Cum a evoluat cererea, în raport cu oferta pe piaţa de amenajări interioare, având în vedere că majoritatea oamenilor au stat în case?

Victor Grosu: Odată cu acest timp petrecut în casă, am devenit tot mai conştienţi de influenţa spaţiului în care locuim asupra stării de spirit, a confortului sau a productivităţii noastre.

Am avut timp să analizăm mai atent care ne sunt nevoile şi să ne prioritizăm obiectivele, punând viaţa personală pe primul loc. Iar acest lucru s-a reflectat într-o cerere crescută în ceea ce priveşte reconfigurările de spaţiu sau reamenajările de locuinţe.

Contextul actual vine şi cu o responsabilitate în plus pentru specialiştii din domeniu, întrucât o locuinţă trebuie să îndeplinească mai multe nevoi acum, odată cu distanţarea socială şi mutarea biroului acasă.

Reporter: Putem vorbi de oportunităţi în piaţa de proiecte rezidenţiale premium în această perioadă de criză?

Victor Grosu: Odată cu reorganizarea economiei, vom asista la o reoganizare şi în ceea ce priveşte investiţiile imobiliare din care se vor ivi, desigur, şi oportunităţi. Pentru mulţi investitori, acum este momentul să acţioneze, fie pentru că identifică oportunităţi de finanţare, fie că profită de proprietăţi vândute la preţuri mai mici sau pur şi simplu au mai mult timp să evalueze oportunităţile.

De asemenea, proiectele imobiliare au beneficiat de capital semnificativ înainte de acest şoc economic, şi, deşi a existat o oarecare încetinire a modului de lucru, construcţiile au avansat către etapa de amenajare interioară. Aşa cum spuneam, piaţa imobiliarelor de lux şi implicit a amenajărilor, este într-o continua creştere din 2015, o creştere lentă dar sigură, asupra căreia fluctuaţiile economice nu au impact semnificativ.

Reporter: Care sunt principalele provocări pe care le întâmpinaţi în piaţă?

Victor Grosu: În primul rând lipsa de educaţie în direcţia designului interior şi dezinformarea cu privire a ceea ce înseamnă acest serviciu şi profesia de designer de interior. Încă mai există loc pentru cultivarea gustului în direcţia unui lifestyle mai puţin ostentativ şi mai mult concentrat pe experienţa de locuire.

Reporter: Care sunt actualele tendinţe în domeniu (materiale, culori, etc.)?

Victor Grosu: Aş spune că s-au şters graniţele stilurilor de amenajare - scandinav, minimalist, modern, mediteranean etc - în favoarea unor amenajări atemporale, care împrumută elemente din stilul de viaţă al beneficiarului şi transformă confortul în obiectiv al esteticului.

În ceea ce priveşte culorile, discursul cromatic al amenajărilor se situează într-o zonă minimală, poate chiar monocromă, însă este evidenţiat prin texturi contrastante şi lumini arhitecturale organizate în mod scenografic.

Reporter: Cum s-au educat clienţii care aleg servicii de design interior?

Victor Grosu: Accesul nelimitat la informaţia din mediul online a contribuit semnificativ la educarea clienţilor. Pe lângă social media, revistele online şi documentarele de design interior, românii îşi mai culeg inspiraţie şi din vacanţe.

Reporter: Ce sumă medie trebuie alocată pentru proiecte rezidenţiale premium?

Victor Grosu: Pentru amenajarea unei locuinţe, investiţia variază între 1900 şi 3500 euro/mp. Principalele elemente care determină variaţia costurilor sunt piesele de mobilier alese şi finisajele, asupra cărora clientul se poate decide în funcţie de bugetul dis­ponibil.

Reporter: Ce proiecte aveţi în prezent?

Victor Grosu: În acest moment avem în desfăşurare amenajarea a trei penthouse-uri în Bucureşti şi unul în Mamaia, mai multe proiecte în Thailanda şi Rusia şi o locuinţă de lux în sudul Franţei, în Villefranche Sur Mer.

Reporter: Vă mulţumesc!

(Interviu preluat din Revista BURSA Construcţiilor)

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Groasa victoria hiperica a firmei de constructii, frumos barbat si frumos explicat marketing mascat.

    Lume!Lume!Lume! PNL vinde aurul tarii normal cu ajutorul PSD care in 2018 a modificat legea privind regimul ariilor naturale protejate, iar acum ministrul mediului Costel Alexe a pus proiectul de ordin pe site privind scoaterea de suprafete din arii naturale protejate in scopuri miniere. Pentru cine a facut acest ordin? Ma gandesc ca pentru firma care a obtinut licenta de la ANMR pe 20 de ani sa exploateze aurul de la Rovina judetul Hunedoara. Exploatarea se face cu cianuri. Si mai vorbiti de Green Deal, iar aia o sa distruga toata zona si o sa lase un munte cianuri care nu se vor duce nici in 2000 de ani de acum incolo.Si ce credeti vor angaja 200 de persoane pe salariul minim. Normal aurul va fi luat aproape pe gratis. PSD a dat licenta, PNL da drumul la exploatare. PSD=PNL aceeasi mizerie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb