Volumul vânzărilor de ciment ale grupului LafargeHolcim în România a scăzut cu 4,9% în 2016, iar preţurile din piaţă, în lei, au crescut cu 0,8%.
Pe piaţa agregatelor, volumul vânzărilor LafargeHolcim în România a înregistrat o scădere de 17%, în timp ce preţurile din piaţă au crescut cu 4,2%, arată datele publicate joi de companie, citate de News.ro.
Pentru 2017, producătorul de materiale de construcţii anticipează o creştere de 2%-4% a volumului vânzărilor de ciment în România.
LafargeHolcim, cel mai mare furnizor de materiale de construcţii în funcţie de vânzări, a revenit la profit în 2016, în pofida declinului veniturilor, datorită reducerii costurilor şi absenţei revizuiriilor în scădere ale activelor, care au afectat performanţele Lafarge şi Holcim atunci când au fuzionat, în 2015.
Grupul a obţinut un profit net de 1,79 miliarde de franci elveţieni (q,81 miliarde dolari) în 2016, faţă de pierderile de 2,12 milairde de franci înregistrate în 2015.
LafargeHolcim, care are sediul în Jona, Elveţia, a raportat vânzări nete de 26,9 miliarde de franci pentru 2016, în scădere cu 8,7% comparativ cu anul anterior.
Grupul LafargeHolcim s-a format prin fuziunea companiilor Lafarge (Franţa) şi Holcim (Elveţia), finalizată în luna iulie a anului 2015.
Decizia Holcim şi Lafarge a fost ca în ţări precum România, Germania şi Ungaria să vândă în totalitate activele uneia dintre companii.
În România, activele Lafarge au fost preluate de producătorul irlandez de ciment CRH, tranzacţia fiind finalizată în luna august.
LafargeHolcim a păstrat activele Holcim, care includ două fabrici de ciment, în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 13 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti.
De-a lungul timpului, Holcim a investit pe plan local peste 700 mil. euro, controlând în prezent două fabrici de ciment la Câmpulung şi Aleşd.