"Zhejiang Geely Holding" Co., cel mai mare producător auto privat din China, a încheiat acordul pentru preluarea "Volvo Cars" de la "Ford Motor" Co., plătind în schimb 1,8 miliarde de dolari. Din această sumă, 1,6 miliarde de dolari vor fi plătiţi în numerar, iar restul în titluri, după cum a anunţat directorul financiar al companiei americane, Lewis Booth.
Părţile vor să finalizeze tranzacţia în trimestrul al treilea, având toate aprobările necesare. Preluarea este cea mai importantă afacere pe care o face peste hotare un producător auto din China.
În 2009, piaţa auto din China a devenit cea mai mare din lume. Profiturile realizate de companiile auto din ţară le determină pe acestea să se îndrepte către producătorii de profil din Occident.
Acordul dintre "Ford" şi "Geely" include termeni cu privire la drepturile de proprietate intelectuală şi livrări, dar şi la segmentele de cercetare şi dezvoltare. "Geely" va sprijini "Volvo", al cărei sediu va rămâne în Gothenburg (Suedia), să exploateze potenţialul pieţei din China.
"Ford" va continua să livreze către "Volvo" componente, asistenţă în domeniul ingineriei şi al tehnologiei, pe o perioadă nedeterminată.
"Volvo" intenţionează să producă 390.000 de autoturisme anul acesta, comparativ cu 330.000 în 2009. "Geely" va readuce pe profit "Volvo", potrivit planurilor societăţii din China.
"Volvo" a vândut 334.808 de autovehicule în 2009, la nivel mondial, cu 11% mai puţin decât în 2008, respectiv cu 27% sub vârful atins în 2007: circa 460.000 de unităţi.
Conducerea "Geely" vrea să comercializeze 200.000 de maşini Volvo anual, în China, faţă de numai 22.405 anul trecut.
"Volvo Cars" are aproape 20.000 de angajaţi la nivel mondial, din care aproape 14.000 în Suedia. Compania are circa 2.500 de dealeri în 100 de ţări.
Pierderile brute ale "Volvo Cars" au fost de 934 milioane de dolari în 2009, în scădere faţă de cele de 1,7 miliarde de dolari aferente anului 2008. Anterior, "Volvo" nu a mai avut pierderi anuale decât în 2005, când acestea au însumat 377 milioane de dolari.