Acţionarii Unilever din Olanda au aprobat planul ce prevede încheierea structurii duale a companiei anglo-olandeze şi formarea unei entităţi cu sediul la Londra, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Propusa unificare din 22 noiembrie va da gigantului din domeniul bunurilor de larg consum mai multă flexibilitate pentru fuziuni şi achiziţii (M&A) şi-i va reduce complexitatea. Compania holding va rămâne în continuare listată la bursele din Londra şi Amsterdam.
După aprobarea de luni a acţionarilor din Olanda, în 12 octombrie este programat votul acţionarilor din Marea Britanie.
"În urma unificării vom beneficia de condiţii de concurenţă echitabile şi ne vom asigura că suntem extrem de bine poziţionaţi pentru succesul viitor al companiei", a afirmat directorul financiar Graeme Pitkethly.
Luni, acţiunile Unilever înregistrau un declin de 1,5% la Bursa de la Amsterdam.
Planul reprezintă o schimbare semnificativă faţă de ceea ce a propus Unilever în 2018 - mutarea în Olanda - la care s-a renunţat ulterior, în urma revoltei acţionarilor britanici. De atunci, Unilever a înlocuit atât preşedintele cât şi directorul general.
În ianuarie, compania a anunţat că va efectua o revizuire a afacerii sale cu ceaiuri pe plan global, inclusiv a brandurilor PG Tips şi Lipton, pe fondul încetinirii vânzărilor. O vânzare parţială sau completă a afacerii ar fi mai dificilă conform actualei structuri, a precizat Unilever.
Unificarea va fi realizată printr-o fuziune transfrontalieră, acţionarii Dutch Unilever NV UNc.AS urmând să primească o acţiune British Unilever Plc pentru fiecare acţiune pe care o deţin.
Noul plan nu va duce la o modificare a operaţiunilor, locaţiilor, activităţilor sau numărului de angajaţi din Marea Britanie sau din Olanda, a precizat Unilever.
Ca parte a procesului de simplificare a structurii, Unilever a decis recent să-şi restructureze activitatea în trei divizii: produse de înfrumuseţare şi îngrijire personală, produse pentru îngrijirea locuinţei, alimente şi răcoritoare. Primele două vor avea sediul în Londra, iar ultima la Rotterdam.
Unilever a fost înfiinţată în 1930, în urma fuziunii dintre un producător olandez de margarină şi un fabricant britanic de săpunuri.
Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova.