Cancelarul german Angela Merkel consideră că metodele prin care motoarele de căutare online şi reţelele sociale influenţează conţinutul pe care publicul îl vede trebuie făcute publice, informează BBC.
Cancelarul propune o dezbatere publică a algoritmilor folosiţi de marile companii online, precum Google şi Facebook. Merkel este de părere că prin aceste metode, publicul nu are posibilitatea unei viziuni de ansamblu, companiile din mediul online putând cenzura şi alege conţinutul afişat utilizatorilor.
Domnia sa a declarat: "Aceşti algoritmi, când nu afişează transparenţă, pot conduce la distorsionarea percepţiei".
Cathy O'Neil, om de ştiintă care a investigat algoritmii folosiţi în mediul online, afirmă că majoritatea informaţiilor oferite de Facebook au fost publicate printr-o procedură tehnică, şi nu în funcţie de importanţa acestora.
Până la finalul acestui an, un grup de politicieni din partide diferite vor trimite rezultatele obţinute în urma investigării algoritmilor folosiţi de Facebook, Google şi alte companii online către Gunther Oettinger, comisarul european pentru societate digitală.