IAA Romanian Chapter şi Migdale Amare vă invită la un regal de CSR: expoziţia Advertising Community Together (ACT) - acum şi in România.
Cele mai reuşite lucrări care cultivă comunicarea responsabilă la nivel mondial vor fi prezente într-un BEST OF ACT, în cadrul IAA - European Summit, în această toamnă, în premieră în România. Expoziţia va avea loc în holul C4 de la Palatul Parlamentului, accesul fiind gratuit, pe baza unor confirmari prealabile.
Lansată în urmă cu aproape şapte ani, în Franţa, de către dream leader-ul Herve Le Clerck, ca un demers inspirat al unui businessman ce crede în valoarea adăugată a eticii la fiecare demers de comunicare, ACT, Advertising Community Together, a devenit rapid un catalizator mondial al proiectelor de CSR, traduse admirabil în vizual.
La început doar o idee care a capitalizat în jurul credinţei că lumea se poate schimba în bine prin bunavoinţa celor ce deţin puterea, ACT este azi o organizaţie nonguvernamentală influentă la nivel global.
Cu expoziţii în capitalele culturale şi economice ale lumii, precum Paris, Cannes, Davos, Dubai, Shangai, New York sau Washington DC, ACT-ul este o colecţie a celor mai valoroase campanii sociale. Organizaţia setează astfel anual valorile responsabilităţii sociale la noi standarde.
În fiecare an, cele mai reuşite lucrări sociale sunt colectate de "activişti" -companii- extensie ale biroului ACT în ţări care pun accent pe valoarea CSR-ului în comunicare.
Alimentaţi de motorul ACT, agenţiile de publicitate, clienţii, organizaţiile nonguvernamentale precum şi alte instituţii responsabile la nivel comunitar, înscriu spoturile şi printurile celor mai frumoase campanii din CSR în competiţia locală. Urmează etapa eliminatorie. Lucrările selectate ajung în expoziţia finală, care este vernisată anual simultan cu debutul festivalului Cannes Lions.
În România, prima selecţie oficială a lucrărilor destinate expoziţiei din Franţa a debutat la începutul acestui an, când laboratorul alchimic migdale amare a devenit partener oficial al ACT.
"Pentru că am vazut ce mobilizare şi ce respect impune conceptul ACT companiilor educate din străinatate, ne-am propus ca local să facem mult mai mult decat colectarea şi trierea lucrărilor româneşti. Vrem să oferim consultanţă şi suport ONG-urilor, vrem să recompensăm organizaţiile active social cu blazonul ACT. Vrem să oferim consultanţă corporaţiilor care vor să se dedice proiectelor de CSR, dar nu au o direcţie clară în această idee. În fine, vom genera, noi înşine, proiecte de responsabilitate socială, în spiritul laboratorului alchimic", a declarat Teodora Migdalovici, iniţiatorul migdale amare.
Anul acesta, în cadrul expoziţiei ACT 2007, vernisată la Cannes, odată cu cea de-a 54-a ediţie a festivalului de comunicare, au fost prezente pentru prima dată în mod organizat şi agenţii româneşti - Gav/Scholz&Friends, The Practice, Ogilvy si GMP. Ele s-au alăturat celor peste 400 de agenţii din întreaga lume, cu lucrari calificate în finala din 2007.
Categoriile premiate au fost pentru "cel mai bun print"," cel mai bun spot","cea mai buna campanie interactivă cu valente sociale" la care s-a adăugat premiul CARD BLANCHE pentru departamentul creativ al unei companii ce preţuieşte responsabilitatea socială.
Migdale Amare şi ACT, alături de IAA Romanian Chapter doresc să încurajeze dezvoltarea comunităţii de comunicatori, prin proiecte care cultivă performanţa dincolo de orice bariere culturale sau geografice.
ACT reprezintă un titlu de nobleţe, un blazon acordat brandurilor responsabile. Este o modalitate de răsplătire a organizaţiilor active în mod real, un arbitru care oferă credibilitate.
La finele lunii septembrie Summitul European IAA reuneşte elita comunicării şi marketingului internaţional.
În cadrul Summitului, organizatorii au prevăzut şi o secţiune de CSR (Corporate Social Responsibility) în care vor fi prezentate teme de interes precum Integrarea schimbărilor sociale, economice şi de mediu în inovaţia de brand, Rolul cheie pe care il joacă comunicarea în contextul schimbărilor la nivel global, Etica şi mediul de afaceri sau Responsabilitatea.
Toate acestea vor fi prezentate sau dezbătute într-o masă rotundă de vorbitori de top ai industriei internaţionale de marketing şi comunicare, practicieni ale căror rezultate în domeniu se pot constitui într-un exemplu pentru noi toţi. Printre aceştia îi vom vedea la Bucureşti pe Santiago Gowland (Director Global CSR, Unilever), Wally Olins (The Branding Guru), Diana Verde Nieto, (Fondator, Clownfish), Anthony Kleanthous (Senior Policy Advisor, WWF), Karin Laljani (Senior Vice President Marketing, Interface Flor), Tony Pigott (Global CEO, EthosJWT), Richard Hunt (Fondator, Registrra - Czech Republic).