Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat anul trecut o creştere de 8,64% faţă de anul anterior, de 66,6 milioane tone, de la 61,3 milioane tone în 2018, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti, a anunţat luni Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, relatează News.ro.
"Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone şi în anul 2008, de 61,8 milioane tone", precizează compania într-un comunicat.
În traficul total, cea mai mare pondere, de 32%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 12,1%, articole diverse 9,9%, produse petroliere 9,5%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,8%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6%, minereuri şi deşeuri neferoase şi combustibili minerali solizi, fiecare cu 5,8%.
"Evoluţia traficului de cereale în anul 2019 consolidează poziţia portului Constanţa de hub de cereale. În 2019, traficul de cereale a atins un record de 21,32 milioane tone, faţă de aproape 18 milioane tone în 2018 sau 20,3 milioane tone în 2016", mai precizează compania.
Traficul maritim a crescut cu 5,8%, la 51,45 milioane tone (48,63 milioane tone în 2018), iar cel fluvial a crescut la 15,14 milioane tone, cu 19,58% faţă de 12,66 milioane tone, cantitate înregistrată în anul 2018.
Traficul de containere a înregistrat 6,55 milioane tone, respectiv 666.036 TEU în anul 2019.
"Creşteri semnificative de trafic s-au înregistrat în cazul tuturor grupelor de mărfuri, mai puţin în cazul seminţelor uleioase, fructelor oleaginoase şi grăsimilor, minereurilor şi deşeurilor neferoase, echipamentelor şi maşini", mai arată compania.