Valoarea pieţei pieselor auto de schimb va atinge, în 2011, peste un miliard de euro, în creştere cu aproape 5% faţă de cuantumul înregistrat în prezent, potrivit estimărilor făcute, ieri, de către reprezentanţii Asociaţiei Dis-tribuitorilor de Piese Auto din România, citaţi de Agerpres.
"În anul 2011, ADPAR estimează că piaţa naţională a pieselor de schimb va înregistra o creştere de 4-5%, care se va baza în special pe dezvoltarea extensivă a segmentului pe care CLEPA (Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Piese de Schimb, n.r.) îl numeşte IAM - Independent Aftermarket Manufacturer (piese produse de către producători independenţi)", conform datelor prezentate, ieri, de către Haralambie Stanciu, preşedintele ADPAR.
Acesta a adăugat că motivul aces-tei creşteri se va datora faptului că cea mai mare parte dintre autovehiculele achiziţionate în urmă cu 3-4 ani vor ieşi din perioada de garanţie.
"Piaţa pieselor de schimb este direct determinată atât de creşterea pieţei de autovehicule noi, dar mai ales de cele vechi care ies din termenul de garanţie, sau trec în perioada profitabilă, aceea între trei şi şapte ani. În momentul în care se ajunge la acea perioadă, piaţa are o dezvoltare ceva mai puternică. Ne aflăm, practic, în situaţia ca mare parte dintre autovehiculele achiziţionate acum 3-4 ani ies din perioada de garanţie", a precizat Stanciu.
Pe de altă parte, o altă statistică ADPAR, care citează Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), arată că în perioada 2007-2010 s-a înregis-trat o scădere a numărului de maşiuni noi înregistrate în Europa, în timp ce în prima parte din 2011, numărul aces-tora a scăzut deja cu 15%.
• Piaţa pieselor de schimb contrafăcute - cel mult 5% din total
Piaţa locală a pieselor de schimb contrafăcute se situează la maxim 5% din total, un procent nesemnificativ, a declarat, ieri, Haralambie Stanciu, preşedintele Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România.
"În privinţa pieţei pieselor contrafăcute din România, nu putem vorbi despre un procent anume, deoarece suntem o asociaţie care reprezintă producători de renume. Putem vorbi, însă, despre o piaţă de până în 10%, poate chiar 5% din total. Procentul nu este semnificativ în comparaţie cu valoarea totală a pieţei pieselor de schimb originale şi aftermarket, care valorează pe plan local 950 milioane euro", a afirmat Stanciu.
ADPAR a organizat, ieri, prima conferinţă de presă de la momentul lansării pe piaţa de profil, în noiembrie 2010.
Organizaţia este apolitică, independentă şi neguvernamentală şi s-a înfiinţat în baza legislaţiei române cu privire la Asociaţii şi Fundaţii, respectiv OG 26/2000.
Membrii fondatori ai ADPAR sunt Auto Total, Autonet Import şi Augsburg International.
Din luna februarie 2011, noua Asociaţie a fost cooptată în cadrul Federaţiei Internaţionale a Distribuitorilor de Piese Auto Aftermarket /FIGIEFA/, organizaţie care apără drepturile şi interesele jucătorilor din toată Europa pe segmentul vânzărilor de piese auto.
Potrivit ADPAR, cifra de afaceri a celor 23 de membri înscrişi în organizaţie a atins, în 2009, valoarea de 325 milioane euro.