Aeroporturile Băneasa şi Otopeni vor funcţiona separat până la soluţionarea opoziţiilor ridicate la actul fuziunii şi înregistrarea noii societăţi rezultate din fuziune, potrivit unui comunicat remis agenţiei NewsIn, joi, de Guvern.
Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, modificarea Hotărârii Guvernului nr. 321/2007 privind înfiinţarea Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" - S.A. prin fuziunea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti" - S.A. cu Societatea Naţională "Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu" - S.A.
Hotărârea a intrat în vigoare pe 12 mai, însă nu a putut fi aplicată din cauza nefinalizării procedurii legale de înmatriculare la Registrul Comerţului a noii societăţi rezultate din fuziune, respectiv, Compania Naţională "Aeroporturi Bucureşti" - S.A..
Ministerul Transporturilor a propus modificarea Hotărârii Guvernului nr. 321/2007 astfel încât să se specifice în mod expres că abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 522/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti-Otopeni" - S.A şi a Hotărârii Guvernului nr. 524/1998 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Băneasa" - S.A. va avea loc pe data înmatriculării la Registrul Comerţului a Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" - S.A. "În acest mod va fi asigurată desfăşurarea în condiţii normale a activităţii celor două aeroporturi, până la soluţionarea opoziţiilor ridicate la actul fuziunii şi înmatricularea noii societăţi rezultate din fuziune, evitându-se totodată aducerea unei grave atingeri interesului public", se arată în comunicatul de presă.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, marţi, că fuziunea aeroporturilor Băneasa şi Otopeni a fost suspendată prin hotărâre judecătorească, urmând ca Ministerul Transporturilor să facă recurs şi să modifice actuala ordonanţă privind înfiinţarea Societăţii Aeroporturi. Orban este de părere că decizia de suspendare a fuziunii celor două aeroporturi va afecta procedurile privind privatizarea Societăţii de Aeroporturi Bucureşti, deoarece nu va putea fi ales consultantul.
Ministrul a adăugat că Aviaţia Utilitară a făcut o nouă cerere pentru retrocedarea altor 17 hectare de teren aflate în apropierea pistei de la Băneasa. "Aviaţia Utilitară şi-a adus aminte după câţiva ani că mai are de luat un teren de 17 hectare şi cred că această opoziţie este folosită ca formă de presiune asupra Ministerului Transporturilor pentru a aproba cererea legată de cel de-al doilea teren", a afirmat ministrul. Orban a precizat că această solicitare este în procedură administrativă şi că nu a fost trecută în contestaţia făcută de Aviaţia Utilitară.
Procesul de fuziune dintre cele două aeroporturi a început în luna martie. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va avea două puncte de lucru, respectiv aeroporturile Otopeni şi Băneasa. În urma fuziunii, urma să fie elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum şi o politică de marketing şi managerială unitară. Printre avantajele pe care urma să le aducă fuziunea celor două aeroporturi au fost enumerate eliminarea unei eventuale competiţii între cele două aeroporturi şi cel privind constituirea unui pachet de acţiuni care să fie listat la bursă în vedera privatizării.
Reamintim că SC Aviaţia Utilitară Bucureşti SA a dat în judecată Ministerul Transporturilor, Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa (AIBB), Primăria Capitalei şi Oficiul de Cadastru la 11 august 2000, solicitând anularea certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului de 8,9 hectare emis la 4 aprilie 2000 de Ministerul Transporturilor în beneficiul AIBB. În motivarea cererii sale, SC Aviaţia Utilitară arăta că deşi solicitase Ministerului Transporturilor să-i elibereze un certificat privind dreptul său de proprietate asupra terenului respectiv pe care îl avea în patrimoniu şi îl folosea efectiv, fără întrerupere, de la înfiinţarea în 1964 a Întreprinderii de Aviaţie Utilitară a cărei succesoare este, ministerul a dat terenul Aeroportului Băneasa. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a recunoscut, în 14 septembrie 2004, dreptul de proprietate al Aviaţiei Utilitare asupra terenului în suprafaţă de 8,9 ha situat pe DN 1, în apropierea Aeroportului Băneasa.
Această hotărâre a fost însă atacată de Ministerul Transporturilor, AIBB şi Oficiul de Cadastru, iar în 4 aprilie 2005 instanţa supremă a decis anularea sentinţei din septembrie 2004. Aviaţia Utilitară a făcut recurs, pe care în final, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie l-a admis în 10 octombrie 2006. Tot atunci, instanţa supremă a obligat Ministerul Transporturilor să emită pentru Aviaţia Utilitară certificatul de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul de 8,9 hectare.